گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/19 - 14:39
كد :8054

15 اشتباه در برندسازی

برندسازی یک شرکت از جمله ضروریات یک شرکت برای کسب موفقیت و شناخت شدن در بین عموم افراد می باشد. عدم رعایت اصول لازم در برندسازی موجب شکست یک شرکت و متحمل شدن هزینه های بسیار گزافی می شود.

توجه به مسائلی که موجب شکست برندهای مختلف گشته است کمک می کند تا از شکست برند و تحمیل هزینه ی بالا و خسارت به شرکت جلوگیری گردد.


از این رو در اینجا به بررسی اشتباهات در برندسازی می پردازیم:
1)    عدم تعیین جامعه ی هدف : شناخت هدف محصول و جامعه ای که به آن نیاز دارند کمک می کند تا ارائه خدمات و محصولات و تبلیغات خود را با توجه به شرایط و سلیقه ی آنها انجام دهیم.


2)    عدم اجرای صحیح استانداردهای لازم برای تعیین نام تجاری ، شعار ، رنگ سازمانی : برای تعیین هریک از موارد ذکر شده که به عنوان هویت برند شناخته می شوند استانداردها و اصولی تعریف گشته است که تعریف آنها در چارچوب ذکر شده در موفقیت آنها تاثیرگذار است.


3)    بازسازی برند به صورت ناگهانی و با تغییرات وسیع : مخاطبین برند از تغییراتی که آنها را گیج کند و برند را برای انها ناشناخته کند خوششان نمی آید.


4)    عدم نظارت بر تبلیغات برند و دریافت خروجی مناسب


5)    استفاده از شعار تبلیغاتی نامناسب و غیر قابل باور برای مشتری


6)    ایمان نداشتن کارکنان شرکت بر متمایز بودن محصول


7)    عدم شناخت استراتژی رقبا : شناخت مسیری که مخاطبین برای کسب موقعیت تجاری بهتر می پیمایند و روش هایی که از آن استفاده می کنند کمک می کند تا در برندسازی خود تجدید نظر کنیم و اشتباهات خود را اصلاح نماییم.


8)    عدم اعتبار سازی برند بعد از بازسازی : بعد از آنکه شرکت در شرایطی قرار گرفت که نیاز بود به بازسازی برند خود بپردازد نیاز است که این تغییرات را به گوش همه برساند و بر میزان تغییرات نظارت داشته باشد تا مخاطب را گیج نکند و به اعتبارسازی مجدد مشغول گردد.


9)    تکرار روند برندسازی رقبا و تقلید از آنها


10)    عدم تناسب بین نام تجاری ، هدف ، لوگو و رنگ سازمانی و...


11)     توهین و بی احترامی به قشر خاصی از افراد در تبلیغات


12)    استفاده از برندی که شما را به درستی معرفی نمی کند


13)    عدم استفاده از رنگ ها و تصاویر مناسب که مطابق اصول روانشناختی پیام ما رابه مخاطب القا کنند.


14)    عدم استفاده از بازخورد مشتریان و نظرات آنها راجع به برند و محصولات و خدمات ارائه شده در آن


15)     عدم هماهنگی با آخرین پیشرفت ها و تغییرات در زمینه طراحی برند و برندسازی
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو