گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/16 - 10:05
كد :8035

استراتژی طراحی لوگو

استراتژی در طراحی لوگو به این معناست که خط و مشی در طراحی لوگو و هرآنچه که قصد داریم به آن برسیم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

استراتژی یکی از ابزارهای مهم در موفقیت کسب و کار است و اینگونه تعریف می گردد: «استراتژی اهداف ، منابع و مسیر درست برای دستیابی به موفقیت را به شما ارائه می دهد.»


استراتژی در طراحی لوگو یکی از مراحلی است که باید قبل از طراحی لوگو انجام گیرد و به عنوان نخستین و اصلی ترین گام قبل از طراحی لوگو انجام می گیرد.
قبل از انجام هرکاری برای طراحی لوگوی حرفه ای لازم است بدانیم برای چه چیزی و به چه هدفی طراحی لوگو را انجام می دهیم.
در مرحله استراتژی به این می اندیشیم که چه فکر و باوری پشت این طراحی باید وجود داشت باشد و چه تصمیمی در مورد آن بگیریم.
لوگو به عنوان یک نشان منحصر به فرد برای هر شرکت است که کمک می کند تا کاربر سریع تر و آسان تر بتواند برند را شناسایی کند. لوگو در حقیقت هویت برند و امضای شخصی برند است.
اهمیت طراحی لوگو از آنجاست که با توجه به افزایش تعداد برندها و محدود بودن حروف برای طراحی لوگو و همچنین شرط منحصر به فرد بودن لوگو برای هر آنچه بهتر دیده شدن آن ، باید در طراحی لوگو اصول و استانداردها رعایت شود.
در استراتژی طراحی لوگو می خواهیم هدف و خط مشی هر پروژه با هر مقیاسی را تعیین کنیم. پس لازم است به این سوالات پاسخ دهیم :
•    دلیل ایجاد برند
•    چه کارهایی در برند انجام می شود
•    رعایت چه مسائلی سبب تمایز با رقبا می شود
•    جامعه هدف و مخاطبین ازچه کسانی تشکیل می گردد
•    ارزش افزونه ی برند ما برای مخاطبین شامل چه چیزهایی است


ویژگی هایی که اگر در لوگو باشد آنرا متمایز می کند عبارت اند از : زیبا ، قابل فهم بون ، تاثیر گذاری لوگو و ماندگاری آن در ذهن مخاطب.
شناخت بازار هدف و نماهای به کار رفته توسط رقبا کمک می کند تا طراحی لوگوی حرفه ای انجام شود.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو