گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/04 - 13:13
كد :7984

اصول طراحی بروشور

طراحی بروشور باید در چارچوبی از قواعد انجام گیرد تا بتواند به شکل موثری بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و مفهوم را انتقال دهد.بروشور از اجزایی چون لوگو ،متن و تصویر تشکیل شده است که هرکدام از اینها باید در قالب استاندارد خود طراحی گردند.

برای طراحی بروشور حرفه ای لازم است با استانداردهای طراحی آن آشنا شویم. در ابتدا به تعریف آن و سپس به توضیح استانداردهای طراحی بروشور حرفه ای می پردازیم.


بروشور چیست؟

بروشور در حقیقت یک سند کوتاه به صورت چاپ شده می باشد که حاوی اطاعاتی در رابطه با خدمات ، محصولات و.... می باشد.
بروشور از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که هر کدام نیازمند صرف وقت و دقت در انتخاب می باشند.
لوگو ، متن بروشور ، عکس از جمله ی این موارد می باشد.
لازم است برای طراحی لوگو ، به مواردی از قبیل رنگ مناسب ، سادگی ،  خلاقیت ، مفهوم طرح لوگو و ... توجه کرد چراکه لوگو به عنوان یک شناسه و امضا از مجموعه ی شما شناخته می شود و باید مناسب باشد.
برای نوشتن متن بروشور ابتدا باید هدف گذاری کرد تا مشخص شود چه مطالبی را می خواهیم بیان نماییم .سپس با توجه ظرفیتی که بروشور برا درج مطالب در نظر گرفته است باید شروع به نگارش کنیم.
متنی که می نویسید باید بدون توضیحات اضافی به مقصود اشاره کند و در عین حال با سادگی و روان بودن متن به فهم بهتر آن کمک کند و جای هیچگونه ابهامی را باقی نگذارد.
بعد از اینکه متن نوشته شد لازم است ویراستاری انجام شود تا از هرگونه اشتباه لغوی ، نگارشی و .... تهی گردد.
نکته قابل ملاحظه اینست که عکس ها در بروشور حرف اول را می زنند پس لازم است برای انتخاب و یا گرفتن آنها دقت لازم را به خرج داد. استفاده از عکس های بی کیفیت ، تکراری ، بی ربط با موضوع برای طراحی بروشور مناسب نیست.
همچنین این نکته را باید در نظر داشت که بیشترین فضا در بروشور باید به عکس ها اختصاص یابد و اولویت آنها از بقیه موراد بیشتر است. چراکه عکس ها به نسبت متن ، جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهند داشت.


از جمله موارد دیگری که در رابطه با طراحی بروشور مهم به شمار می آید موراد زیر می باشد:
•    هارمونی رنگ ها
•    رعایت کنتراست کمک می کند اهمیت موضوعات را با بولد کردن ، درشت کردن ، تضاد رنگ ها و.... نشان دهیم .
•    استفاده از حداکثر سه فونت در متن

•    خلاقیت در طراحی بروشور

 

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو