گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/04 - 14:43
كد :7986

انواع بروشور تبلیغاتی

بروشورهای تبلیغاتی به منظور معرفی و تبلیغات به کار گرفته می شوند.این بروشورها در انواع مختلفی از جمله الکترونیکی ، دو لت ، سه لت و... استفاده می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

بروشور تبلیغاتی به عنوان یک سند که حاوی متن ، عکس است برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات به کار گرفته می شود. برای طراحی بروشور لازم است در ابتدا بدانیم سیستمی که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم چه میزان متن وعکس را برای بروشور در نظر گرفته است سپس به تعیین نوعی که می خواهیم از آن استفاده کنیم بپردازیم.


انواع بروشور


بروشور الکترونیکی : یکی از جدیدترین بروشورهای طراحی شده می باشد که از لحاظ هزینه در مقایسه با بروشور های چاپی مقرون به صرفه تر هست .همچنین از مصرف کاغذ و قطع درختان جلوگیری می نماید. از دیگر مزایای بروشور الکترونیکی می توان به تعداد بالای مخاطبین و امکان توزیع بیشتر اشاره نمود.
بروشور آکاردئونی : این نوع در حقیقت همان بروشورهای شناخته شده در میان مردم می باشد. بروشورهای آکاردئونی خود نیز انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه ی افراد انتخاب می شوند.
1-    بروشور دو لت : اگر بروشور یک تا داشته باشد و مطالب در پشت و روی آن درج گردند دو لت یا Bi fold نام می گیرد. دو لت به راحتی حمل می شود و مشکلی برای نگه داری آن نیست.
2-    بروشور سه لت : اگر بروشور دو تا  بخورد و به سه بخش تقسیم گردد سه لت یا Tri fold خوانده می شود. در این نوع ، فضا برای مطالب زیاد است و دست طراح باز می باشد.
3-    بروشور Gate fold : نوعی از بروشور است که برای تبلیغات شرکت ها مناسب است.همچنین هزینه ی طراحی آن بالاست. این نوع از بروشور به خاطر طراحی منحصر به فرد خود ، بسیار جذاب می باشد.
4-    بروشور  Z fold :زیر مجموعه ای از بروشور سه لت است و طبیعتا دارای دو خط تا می باشد. Z fold  از شش پنل تشکیل شده و هزینه ی آن در مقایسه با  سه لت مناسب تر است . لبه ی این بروشور وقتیکه تا می شود به شکل  Z قرار میگیرد

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو