گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/28 - 09:51
كد :8079

اهمیت طراحی لوگو در برندسازی

لوگو به دلیل آنکه یکی از اجزای جدای ناپذیر برندسازی به شمار می آید نیاز به شناخت دقیق اصول طراحی و تاثیر آن در روند برندسازی می باشد.

یک شرکت یا موسسه بعد از آنکه تصمیم گرفت در راستای برندینگ گام بردارد لازم است در ابتدا اهداف و آرمان های خود را مشخص کند.

لوگو یا نشان تجاری ، یکی از ابزارهای هویت ساز یک برند است که طراحی آن بسیار مهم تلقی می شود. چرا که لوگو در تمامی اشکال معرفی برند نظیر کاتالوگ ، کارت ویزیت ، ست اداری و ... درج می گردد و لازم است به گونه ای این اتفاق بیفتد که به اعتبار شرکت لطمه ای وارد نشود.

لوگوهایی که نامرتبط با موضع برند طراحی می گردند نمی توانند موفقیت زیادی کسب کنند. لوگو باید مرتبط با زمینه کاری ، خلاقانه و مناسب طراحی گردد به گونه ای که مخاطب آن را به راحتی فراموش نکند و در ذهنش باقی بماند.

مفهوم لوگو با استفاده از فونت ها ، اشکال و تصاویر ، رنگ ها و ... بیان می گردد. چرا که هر یک از این موارد ذکر شده ، از لحاظ روان شناختی و مباحث مربوط به آن پیام هایی را به مخاطب القا می کند که نیاز است قبل از شروع طراحی ، به آنها تسلط داشته باشیم.

همچنین به دلیل آنکه هر لوگو ، تاریخ مصرفی دارد نیاز است بعد از مدتی تغییری در آن ایجاد کنیم و اصلاح نماییم.اما باید دقت داشته باشیم این تغییر و بازسازی لوگو نباید به قدری باشد که برای مخاطب گیج کننده و ناملموس باشد.چرا که تغییر محسوس و فراوان در یک لوگو ممکن است این تصور را در ذهن مخاطب به وجود آورد که این تغییرات در برند و محصولات نیز روی داده است درحالیکه اینگونه نیست و این مساله حاکی از ارتباط تنگاتنگ طراحی لوگو و برندینگ سیستم است که اهمیت طراحی را دو چندان می کند.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو