گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/03/27 - 14:03
كد :7952

ایده شکل گیری طرح لوگوی apple

ایده شکل گیری طرح لوگوی اپل چه بوده است؟دلایل زیادی برای اینکه چرا سیب گاز زده ،به عنوان لوگوی شرکت اپل انتخاب شد می آورند اما طراح آن چیز دیگری می گوید.

راب جانوف ، طراح لوگوی معروف شرکت apple ، در شهر کالور ( culver) واقع در حومه ی لس آنجلس متولد شد. وی در دانشگاه san jose تحصیلات خود را آغاز کرد.در ابتدا تخصص او در زمینه طراح صنعتی بود اما بعدها تمرکزش را بر روی طراحی گرافیکی گذاشت.

 

راب علاوه بر طراحی لوگوی apple ، پروژه هایی هم در IBM ، intel ، کرافت و... انجام داده است. وی در سایت خود ، تنها از طراحی لوگو apple برای معرفی سابقه ی کاری اش استفاده کرده است.

ابهامات گوناگونی در مورد اینکه چرا سیب طراحی شده ، گاز زده است وجود دارد اما راب در مصاحبه ای که با وی انجام شد تنها به منطقی بودن این مساله اشاره کرد و به ابهامات مطرح شده پایان داد. علت گاز زدن سیب فقط برای شباهتی بود که سیب به میوه های دیگر از جمله گیلاس دارد و با گاز زدن آن ، از بروز این اشتباه جلوگیری می شود. به علاوه ، تنها یک سیب آبدار و خوش مزه است که گاز زده می شود.

 

در طی این مصاحبه ، راب جانوف به نکاتی اشاره کرد که دانستن آن برای طراحان لوگو خالی از لطف نمی باشد.

او مهمترین ویژگی یک لوگوی موفق را ، سادگی آن می داند چیزی که کاملا در طراحی apple مشهود می باشد. به علاوه ، تکرار دیده شدن لوگو نقش مهمی در دیده شدن آن دارد. او به درج لوگوی اپل روی سیستم های کامپیوتری اشاره کرد.

وی در نهایت ابراز خوشحالی کرد اگر لوگوی اپل ، با توجه به مسیر تغییرات سلیقه ای که در پیش دارد ، همچنان خود را حفظ کرده و نیاز به دستکاری نداشته باشد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو