گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/19 - 10:22
كد :8050

بسته بندی سبز چیست؟

بسته بندی های سبز با توجه به محیط زیست و استفاده از مواد تجزیه پذیر در این زمینه ، جایگزین مناسبی برای بسته بندی های سنتی می باشند.

بسته بندی به عنوان اولین وسیله ی ارتباطی مشتری با محصول می باشد. برندها و شرکت ها اهمیت زیادی به طراحی بسته بندی محصولات خود می دهند و سعی می کنند آنها را مطابق اصول استاندارد طراحی و مسائل روانشناختی برای جذب مخاطب ایجاد کنند اما باید دقت نمود که با توجه به مصرف زیاد افراد از محصولات و بسته بندی شدن انواع محصولات برای مشتری ، میزان قابل توجهی از بسته بندی ها پس از مصرف وارد محیط زیست می شود و این مساله خطرناک است.
استفاده از بسته بندی های سبز که از مواد و روش های قابل بازیافت تشکیل می گردد بسیار مهم است.در این نوع از بسته بندی محصولات ، با استفاده از موادی که به کمترین میزان مصرف انرژی و اثرگذاری بر محیط منجر می شوند به حفظ محیط زیست کمک خواهیم کرد.
بسته بندی های سبز ، با حذف مواد شیمیایی و آلوده کننده  و استفاده از مواد قابل بازیافت و تجزیه پذیر و همچنین عدم استفاده از پلاستیک بسیار مفید می باشند.


مزایای استفاده از بسته های سبز

1)    صرفه جویی در مواد مصرفی
2)    کاهش ضایعات تولید شده
3)    افزایش امکان بازیافت
4)    استفاده از مواد بازیافت شده
5)    فرآیند تولید پاک
6)    افزایش استفاده از مواد تجزیه پذیر
7)    صرفه جویی در مصرف انرژی


بسته بندی های سبز جایگزین مناسبی برای بسته بندی های سنتی می باشند و باتوجه به خطراتی که تا به حال از طریق بسته بندی های سنتی ، محیط زیست را تهدید کرده است لازم است که این جایگزینی اتفاق بیفتد.


روش های بسته بندی سبز:

•    استفاده از مواد گیاهی
•    استفاده از مواد قابل بازیافت مجدد
•    استفاده از پلیمرهای زیست تجزیه پذیر
•    استفاده از نانو تکنولوژی
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو