گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/21 - 12:46
كد :8063

بسته بندی مخصوص کودکان

بسته بندی محصولاتی که برای کودکان ایجاد می گردد بیش از سایر محصولات دقت طراحی و خلاقیت را می طلبد.استفاده از تصاویر ، رنگ ها و اشکال مورد پسند آنها در ایجاد یک محصول جذاب برای کودک تاثیر گذار است.

بسته بندی از مهمترین عوامل برای انتخاب یک محصول است. اهمیت این مساله به ویژه برای کودکان چندین برابر است. استفاده از بسته بندی های خلاقانه و جذاب که کودکان را به سوی خود جذب کند یکی از راه های فروش بالای تجاری محصولات است.

 

طراحی بسته بندی محصولات باتوجه به جامعه ی هدف ، نیاز و سلیقه ی آنها انجام می گیرد. که این مهم ، با شناخت اصول روانشناسی آن قشر از جامعه توجه به ویژگی های روانشناختی آنها همراه می باشد.

شناخت روان شناسی رنگ ها و تاثیری که بر فکر و احساسات افراد می گذارد کمک می کند برای انتخاب رنگ مناسب برند و سازمان ، لوگو و بسته بندی و ... دقت بیشتری به خرج دهیم.

طراحی بسته بندی ویژه کودکان نیازمند آن است که از نگاه آنها به محصول بنگریم و عواملی که باعث جلب نظر آنها می شود را کشف نماییم.

رنگ بندی ، طرح ، عکس محصول و لوگو با در نظر گرفتن علاقه مندی های یک کودک باید شکل گیرد.

همچنین در بسته بندی محصولات مخصوص کودکان سهولت حمل ، باز کردن و نگه داری را باید در نظرگرفت و به مسائلی نظیر بی خطر بودن محصول برای کودک نیز باید توجه کرد.

طراحی بسته بندی محصولات باید خلاقانه و زیبا انجام گیرد و این مهم ، نیازمند سفر به دنیای کودکان و شناخت نیاز ها و روحیات آنها می باشد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو