گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/24 - 10:28
كد :7948

تاثیر عکاسی صنعتی در رقابت های تجاری

عکاسی صنعتی امروزه یکی از ابزارهای قدرتمند برای حرفه ای تر شدن برندها در میان رقبا است. تاثیر عکاسی صنعتی روی جلب اعتماد مشتری از هیچکس پوشیده نیست.چراکه تماشای عکس هایی که به وضوح جزئیات را نمایش می دهد کمک می کند تا مشتری با خیالی آسوده انتخاب نماید.

عکاسی صنعتی یکی از مواردی است که اگر شرکتی بخواهد خود را به صورت حرفه ای در میان رقبا معرفی کند حتما به آن بها خواهد داد.

شرکت هایی که از عکس های بی کیفیت و در دسترس اینترنت استفاده می کنند در مقایسه با سایر شرکت ها از داشتن یک دستاویز قدرتمند برای رقابت با سایر کمپانی ها بی بهره می مانند. چرا که به کاربردن تصاویر دیده شده و تکراری در معرفی خودتان ، این حس را به بیننده منتقل می کند که شما از یک روند عادی و معمولی برای برندتان کمک می گیرید و برنامه خاصی برای اول شدن ندارید. همچنین امکان شناخت دقیق محصولات و خدماتتان را از مشتری می گیرد. زیرا مشتری ترجیح می دهد با بررسی دقیق محصولات و تطابق آن با استانداردهای موجود ، اعتماد کافی برای ثبت سفارش خود را بدست آورد.

 

امروزه با افزایش خرید های اینترنتی ، اهمیت شناخت محصولات به صورت مجازی دوچندان شده است و با امکان گرفتن عکس های 360 درجه از محصولات ، مشتری می تواند با کسب جزئیات بیشتر ، شناخت کافی را بدست آورد.

 

نکته دیگری که در عکاسی صنعتی مهم می باشد این است که انتقال پیام زمانی که عکس همراه متن باشد بسیار بهتر از حالتی است که فقط متن داشته باشیم و رغبت مخاطب برای مطالعه آن متن بیشتر خواهد بود. همچنین عکس ، قدرت انتقال مفاهیم در زمان کمتری را نسبت به متن خواهد داشت که البته اینجا مهارت عکاس برای انتخاب روشی که این انتقال بهتر صورت بگیرد دوچندان می شود.

از این رو ، دو عنصر مهم در عکاسی صنعتی در کنار تسلط بر عکاسی حرفه ای و تجهیزات عکاسی به چشم میخورد :

1- شناخت کالا

2- خلاقیت در عکاسی

شناخت کالا توسط عکاس ، به پیدا کردن سوژه و پیامی که می خواهیم انتقال بدهیم کمک می کند. همچنین آشنایی با اهداف مجموعه ای که برای آن عکس گرفته می شود نیز می تواند مهم باشد. این عنصر برای گرفتن عکسی که دقیقا نیاز مشتری است موثر خواهد بود.

خلاقیت در عکاسی ، بعد از شناخت محصول به داشتن عکسی منحصر به فرد و متفاوت کمک خواهد کرد. در اینجا تمرکز بر بیان جزئیات محصول و متفاوت تر دیده شدن آن است که کمک می کند محصول بهتر در خاطرها ثبت گردد.

در نهایت عکاسی صنعتی می تواند به جذابیت و شکیل بودن کالا و خدمات در کمترین زمان ممکن کمک کند و شما را به یک برند حرفه ای و مانا در ذهن ها تبدیل نماید.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو