گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/17 - 09:46
كد :8042

تاثیر لوگو روی بسته بندی

لوگو به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های بسته بندی محصول ، باعث شناسایی محصول در میان مخاطبین می باشد و باید به گونه ای انجام گیرد که در بین بقیه ی اجزای بسته بندی برجسته تر باشد.

بسته بندی محصولات به عنوان اولین پل ارتباطی بین محصول و مشتری است در نتیجه طراحی آن بسیار مهم می باشد. لوگو به عنوان اولین و مهمترین عنصر گرافیکی-تبلیغاتی برای هر مجموعه ایست که قصد داریم آنرا تبلیغ کنیم.

لوگو وظیفه ی انتقال مفاهیم و پیام هایی که درذهن صاحبان بوده است را دارد و باید به شکلی مناسب بینده را متوجه این پیام ها کند. بنابراین بسیار مهم است که لوگو خوانا ،قابل فهم و واضح باشد و از هرگونه ایجاد ابهام در طراحی آن جلوگیری شود.

لوگو منجر به شناخت برند توسط بیننده می شود و برند را برای او شناسایی می کند ، در نتیجه باید در مکانی مناسب قرار بگیرد تا جلوه ی بیشتری داشته باشد.

برندهای موفق از قسمت بالای بسته بندی برای درج لوگو استفاده می کنند اما در لوگوهایی که کمتر موفق هستند از قسمت پایین بسته بندی برای درج لوگو استفاده می شود.

طراحی لوگو باید به نحوی انجام گیرد که وقتی روی بسته بندی قرار گرفت نمای جذابی داشته باشد و مشتری در اولین نگاه آنرا مشاهده کند و در ذهنش تثبیت گردد ، لذا تاثیر مواردی چون رنگ بندی جالب و مناسب برند ، براق کرن لوگو بر روی بسته بندی مات ، طراحی خلاقانه و جالب می تواند منجر به بهتر دیده شدن برند گردد.

لوگو در نقش اعتبار و امضای یک برند است و در ایجاد هویت بصری برای برند بسیار موثر است لذا باید به گونه ای طراحی گردد که سبب شناسایی و تمایز محصول با سایرین گردد.

طرح لوگو باید خوانا ، قابل درک ، تاثیرگذار و منسجم باشد چراکه لوگو از سرمایه های شرکت و برند محسوب می شود بنابراین طراحی آن به شیوه ای مناسب طراحی گردد.

گذر زمان باعث می شود که لوگو نیاز به تغییر داشته باشد و آنرا مطابق با نیازهای جدید طراحی کنید بنابراین لازم است که هرازچندگاهی بازسازی لوگو انجام شود. با این حال این تغییرات باید به گونه ای انجام گیرد که تغییرات برای مخاطب ملموس باشد و بعد از تغییر ، اطلاع رسانی همگانی اتفاق بیفتد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو