گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/02 - 12:24
كد :7978

تبلیغات اینترنتی بهتر است یا تبلیغات سنتی؟

انتخاب سبک مناسب برای تبلیغات تجاری نیازمند شناختی از مزایا و معایب انواع آنها می باشد. در اینصورت می توانیم تصمیم بگیریم با توجه به شرایط مورد نظر کدامیک مناسب تر می باشد. سبک های بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی هر کدام انواع خاص خود را دارند و در حیطه های کاری متفاوت برای جذب مخاطب فعالیت می کنند.

یکی از مواردی که ضرورت دارد به صورت موازی در کنار کار تولید و تجارت صورت گیرد بازاریابی است . این حرفه از  گذشته برای جذب مشتری به محصول صورت می گرفت و در طول زمان دستخوش تغییراتی قرار گرفته و به روز رسانی شده است.
امروزه بازاریابی به دو شیوه ی سنتی و اینترنتی انجام می شود که هر دو در حال حاضر استفاده می شوند و با توجه به شرایط تجارت یکی از آنها انتخاب می گردد.


بازار یابی سنتی

بازاریابی سنتی ، از قبل از ظهور اینترنت مورد استفاده بوده و هم اکنون هم از آن استفاده می شد. از نمونه های بازاریابی سنتی می توان به طراحی کاتالوگ ، طراحی کارت ویزیت ، بیلبورد ،تبلیغات رادیو  وتلویزیون و ... اشاره کرد.
مزایای تبلیغات سنتی : امکان برقراری ارتباط به صورت فیزیکی و سخت افزاری با مشتری ، تنها را ه رسیدن به یک قشر خاص
معایب : بررسی نتایج تبلیغات مشکل است ، نیاز به نیروی کمکی برای تبلیغات ، گران بودن در مقایسه با تبلیغات اینترنتی


بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی ، بعد از ظهور اینترنت شکل گرفت و هر روز در حال به روز رسانی و معرفی روش جدیدی است . امکان تبلیغات به صورت آنلاین وجود دارد. از روش های تبلیغات اینترنتی می توان ایجاد وب سایت ، بهینه سازی موتور جست و جو ، تبلیغات بنر ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و .. را نام برد.
مزایای این روش عبارتند از : امکان هدف گیری مشتری ، ارزان تر بودن در مقایسه با تبلیغات بیلبورد و تلویزیون و... ، امکان تغییر و اصلاح پیام های تبلیغاتی  ،  ارتباط با مشتری بدون واسطه ، بدون نیاز به نیروی کمکی برای تبلیغات ، قابلیت اندازه گیری نتایج و خروجی تبلیغات و بررسی روند آن
معایب این روش ها عبارتند از : محدود بودن به کاربران اینترنتی ، نیاز به رعایت پروتکل های امنیتی برای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات ، صرف زمان زیاد برای به ایجاد و به روز رسانی مطالب
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو