گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/03/24 - 09:38
كد :7946

تفاوت آرم با لوگو

آرم و لوگو هر دو به عنوان یک نشانگر منحصر به فرد شناخته می شوند. با این حال ، می توان برای آنها تفاوت هایی در زمینه انتقال مفهوم به بیننده در نظر گرفت.همچنین آرم و لوگو ، از انواع مختلفی تشکیل شده اند.

آرم یا « نشانه » ، برای بیان هویت و شخصیت یک مجموعه ، شخص و یا یک برند به کار برده می شود.

آرم به سه نوع متفاوت تقسیم می شود :

1-آرم های نوشتاری یا تایپوگرام : در این نوع از نشانه ها ، از حروف و نوشته برای طراحی استفاده می نمایند. این نوع از آرم ، می تواند با حروف ابتدایی عنوان برند شکل بگیرد و یا اینکه از نام کامل آن بهره جوید.

2-آرم های تصویری یا پیکتوگرام : در سبک تصویری ، از یک تصویر که می تواند ارتباط مستقیم و یا غیر مستقیم با برند داشته باشد و یا حتی بی ارتباط باشد استفاده می شود.

3-ترکیبی : در نوع سوم آرم ها ، می توان ترکیب زیبایی از حروف و تصویر را در کنار هم دید.

 

 

لوگو ، در حقیقت یک عنوان به صورت های مختلف گرافیکی است که هرچه قدر با خلاقیت و هنر طراح بیشتر آمیخته شود زیباتر خواهد بود.

انواع لوگو به شرح زیر است :

1-لوگوی نمایه ای: در این نوع خاص ، می توانیم از مواردی استفاده کنیم که نشات گرفته از موضوع دیگری است. مثلا رنگ پریدگی در چهره که نشان دهنده ی بی حالی و ضعف می باشد یا درد ناشی از یک بیماری.

2-لوگوی شمایلی : استفاده از چیزهایی که دیدن آنها ما را به یاد چیزدیگری می اندازد و در حقیقت بین آنها شباهت وجود دارد. مانند تصویری که به چرخ های ماشین شباهت دارد و بیننده را دقیقا سمت ماشین و چرخ هایش می برد.

3-لوگوی نمادین : نمادهایی که به موضوعی به شکل مستقیم مرتبط می شوند و یا برای دانستن معنای انها نیازمند به آموزش بوده ایم. مانند علائم راهنمایی رانندگی

 

تفاوت میان آرم با لوگو در چیست؟

وجه تشابهی که در آنها دیده می شود این است که هر دو نشانگر خاص و منحصر به فرد می باشند اما تفاوت های زیادی نیز دارند.

آرم در حقیقت ، یک تصویر ساده گرافیکی است که هر فرد با دیدن آن متوجه مفهوم کلی اش می شود ولی اینکه دقیقا به کجا ارتباط دارد و متعلق به چه برندی است را نمی فهمد. برای همین لازم است نام برند در کنار آرم درج گردد تا بیننده با جزئیات کاملی از آن برند آشنا شود.

در حالیکه در لوگو اینگونه نیست . به کار گیری خلاقیت در طراحی لوگو به صورت کامل و صد در صد اتفاق می افتد و به طراح بستگی دارد اما درطراحی آرم ، ظرفیت استفاده از خلاقیت بین 40 تا 70 درصد می باشد.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو