گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/27 - 09:08
كد :7950

تفاوت بروشور با کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور با یک دیگر تفاوت هایی دارند که بسته به نوع کاربردی که از انها انتظار داریم باید انتخاب شوند.شناخت این تفاوتها برای انتخاب موثر خواهد بود.

بروشور و کاتالوگ هر دو ابزارهایی برای معرفی محصولات می باشند اما باید بدانیم آنها با هم تفاوت هایی دارند.

بروشور :«یک سند کوتاه چاپ شده است که حاوی اطلاعاتی در رابطه با یک محصول است و برای اهداف تجاری می توان از آنها استفاده کرد. »

بروشور می تواند به صورت مجله ای ، کارت پستالی یا سه لت دیده شود. تعداد صفحات بروشور معمولا بین 4 تا 8 صفحه می باشد و هزینه طراحی آن نسبت به کاتالوگ ارزانتر است .گرم کاغذی که در بروشور استفاده می شود کمتر از کاتالوگ است و ورقه هایش هم نازکتر می باشد . اولین بروشور در سال 1748 طراحی شد و کلمه بروشور یک واژه ی فرانسوی به معنای دوختن است .

سایز مشخصی برای طراحی بروشور مطرح نیست و این دست طراح بروشور است که چه سایزی را برای آن در نظر بگیرد.

 

کاتالوگ: «سند یا کتابی است که لیستی از نام ، محصول ، کتاب ها ، قیمت و در کل ویژگی های محصول به صورت مرتب شده ارائه می دهد. »

تعداد صفحات کاتالوگ حداقل 8 صفحه می باشد و می تواند بیش تر از این مقدار هم باشد. طراحی کاتالوگ معمولا به صورت صحافی شده ارائه می گردد و در سایزهای A4 و A5 طراحی می شود .کاتالوگ مجموعه ای از اطلاعات ساده و کامل را در مورد محصول در اختیار مشتری قرار می دهد تا به شناخت کافی از محصول برسد و براساس آن بتواند از میان محصولات معرفی شده ، انتخاب درستی داشته باشد.

 

آنچه که ذکر شد از اصول طراحی کاتالوگ و بروشور است که به بیان تفاوت های این دو نیز پرداخته است.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو