گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/17 - 14:17
كد :8047

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و تجاری

عکاسی تبلیغاتی و تجاری هر دو از شاخه های عکاسی محسوب می شوند که به تلفیق هنر و تجارت مشغول هستند.اما با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

عکاسی تبلیغاتی و تجاری هر دو نوعی از عکاسی می باشد که به معرفی محصولات می پردازند. استفاده از لنزهای متنوع ، تجهیزات نورپردازی و دوربین آینه ای دیجیتال در هر دو مشترک است.

عکاسی تجاری

برای عکس برداری از ساختمان ، افراد ، کالا و ... می پردازد تا در بروشور و کاتالوگ استفاده گردد.هدف از عکاسی تجاری ، فروش کالا و محصولات می باشد. در این نوع از عکاسی نیازمند تجهیزات تخصصی تری به نسبت عکاسی تبلیغاتی می باشیم. همچنین عکاسی تجاری از تکنیک های ظریف تری برای عکس برداری استفاده می نماید. سوژه در عکاسی تجاری در حالت واقعی و حقیقی خود دیده می شود.

عکاسی تبلیغاتی

این نوع از عکاسی ، به نسبت عکاسی تجاری کاربرد وسیع تری دارد.هدف از انجام آن ، فروش کالا و محصولات ، عرضه ی ایده ، سبک خاصی از زندگی می باشد. در عکاسی تبلیغاتی علاوه بر مسائل تخصصی در عکاسی نیازمند آشنایی با اصول بازار یابی ، فروش ، شناخت رفتار مشتری و رقبا و ... می باشیم.در عکاسی تبلیغاتی ، تنوع بالایی به نسبت عکاسی تجاری وجود دارد.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو