گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/20 - 10:06
كد :8056

تفاوت لوگو و نقاشی

شاید در ظاهر لوگو و نقاشی نزدیک به یکدیگر به نظر برسند اما در حقیقت این دو ، دو مسیر متفاوت را بریا دستیابی به اهداف خود می پیمایند. لوگو یک نمادهنری برای رسیدن به اهداف تجاری است اما نقاشی بدن در نظر گرفتن اهداف تجاری به صورتی آزادنه به بیان احساسات و حالات روحی فرد می پردازد.

لوگو به عنوان اعتبار یک سازمان و شرکت می تواند در ایجاد هویت بصری برای آن شرکت موثر باشد. چرا که لوگو وظیفه ی انتقال مفاهیم و اهداف شرکت به گوش شنونده را بر عهده دارد و باید به درستی این مفاهیم را نشر دهد.

در طراحی لوگو ، هدف طراح شناسایی برند و اهداف او به مشتری است و این بزرگتین تفاوت نقاشی و لوگو می باشد.

شاید اگر در ظاهر به این دو نگاه کنیم با خود بی اندیشیم که طراحی لوگو هم مانند نقاشی از ترکیب خطوط خم و راست و تلفیق آنها با دنیایی از رنگ ها ایجاد شده است اما در حقیقت اینگونه نیست. برای طراحی لوگو آشنایی با علومی چون تحلیل داده ، نمادشناسی ،روانشناسی رنگ ها و زبان تصویری لازم است.

همچنین بیان مفهوم و پیام در آن از ضرورت به حساب می آید اما در نقاشی فرد می تواند فقط یک نمایی از احساسات درونی خود را به عرصه ی نمایش بگذارد و الزامی برای بیان مفهوم وجود ندارد.

طراحی لوگو در استانداردهای تعریف شده انجام می شود و خلاقیت و هنری که برای آن به خرج داده می شود در این چارچون گنجانده می شود اما در نقاشی اجازه ی عملی آزادانه و نقاشی براساس فکر و احساس و روحیه ی فرد وجود دارد.

در حقیقت شاید تنها وجه تشابه بین این دو ، استفاده از ابزارهای یکسان در طراحی میباشد اما اهداف و الزامات هریک با یکدیگر متفاوت است.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو