گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/03/28 - 13:11
كد :7959

راز موفقیت معروف ترین لوگوهای دنیا

لوگو یا نشانه تصویری در حقیقت یک شناسه یا شناسنامه تصویری یک موسسه ، محصول و یا حتی شخص است.نشان باید ظرفیت تصویری روایت شخص ، عملکرد یا کاربرد آن چیزی که را که مسئولیت آنرا دارد انجام دهد.

شرکت های مختلف برای انتخاب لوگوی خود ، مدت ها زمان و انرژی گذاشته اند تا با انتخابی درست صاحب یک لوگوی مانا و خاطر انگیز شوند. در اینجا به بررسی دلایل موفقیت لوگوی معروف ترین برندها و شناخته شده ترین لوگوها می پردازیم:

 

نشان شرکت nike و سیمرغ فیلم فجر : نکته مهمی که در طراحی این دو و مواردی از این قبیل به چشم میخورد این است که هیچ کدام ارتباط خاصی با ورزش یا فیلم و سینما ندارند اما هر دو به اندازه کافی معروف و شناخته شده می باشند.آنچه که اینها را برای ما شناخته شده کرده است ، اهمیت تکرار و تداوم در آنهاست. تداوم در رفتار درست اهمیت خاصی در موفقیت یک نشان دارد.

 

نشان خانه سینما : گاهی برندهایی که طراحی می شوند برای قشر خاصی شناخته شده تر هستند و لازم است برای اینکه عموم انسان ها هم با آن آشنا شوند ، از یک توضیح یا نام نوشته در طراحی لوگو بهره برد.

 

لوگوی مرسدس بنز : گاهی اوقات هیچ کدام از موارد بالا در موفقیت یک لوگو ، اهمیت ندارند بلکه آن چیزی که مهم است سابقه و موفقیت آن برند در حوزه فعالیتش است مانند موفقیت های صنعتی مرسدس بنز.

 

لوگوی شرکت apple : مساله دیگری که می تواند بسیار مهم باشد ظرفیت بصری بالایی است که می توان در نشان ها ایجاد کرد. مثل لوگوی اپل که بسیار سوال برانگیز بود و توجهات را به خودش جلب کرد.البته موفقیت شرکت اپل در حوزه صنعتی هم تاثیر به سزایی در شهرتش داشت.

 

آرم های راهنمایی رانندگی : بعضی از آرم ها هستند که از لحاظ دید بصری امتیازی ندارند و لازم است بیننده برای درک مفهوم آنها حتما آموزش ببیند. مثل تابلو ورود ممنوع

 

آرم هایی مثل آب آشامیدنی یا wc: برخی دیگر از آرم ها برای همه افراد قابل فهم هستند ونیازی به آموزش نیست و هرجای دنیا آنها مشترکند. مثل تابلو آب آشامیدنی که یک شیر آب است که به این دسته از آرم ها دیکتوگرام می گویند.

 

لوگوهای ایران خودرو یا آدیداس : گروهی از لوگوها هستند که وابسته به زبان محاوره ای نیستند و درک آنها نیاز به دانستن زبان آنها دارد. مانند لوگوی ایران خودرو

 

لوگوی mother & child : این لوگو از نوع تایپوگرافی می باشد که با بهره گیری از حوزه های بصری در طراحی آن ، جذابیتش بسیار زیاد شده است.

 

 

فاکتورهای موفقیت آرم:

 

1-حضور و شناساندن یک آرم در جامعه : نکته مهمی که در خلال متن بالا هم به آن اشاره شد بحث تکرار و تداوم حضور آن می باشدکه بسیار مهم است.

 

2- زمان : مساله دیگری که در موفقیت یک آرم موثر است تاریخ مصرف وز مان آن می باشد.

 

3-سواد طراحی : دانش و سوادی که یک طراح باید به آن توجه کند از حضور در جامعه مدنی به دست می آید. بدون حضور در جامعه نه می توان مفهوم بسیاری از لوگوها را فهمید و نه آنها را طراحی کرد.

 

4-عدم وابستگی به زبان :اکثر لوگوها وابسته به زبان محاوره ای نیستند و میتوانند در حوزه های بصری طراحی شوند .که این مساله به درک بیننده از مفهوم آن کمک می کند.

 

5-تاثیر رواج زبان انگلیسی : وقتی یک زبان در اکثر کشور ها شناخته شده باشد ، لوگوهایی که به آن زبان هم نوشته شده باشند شانس کسب موفقیت بیشتری نسبت به سایر لوگوها خواهند داشت .

 

در اینجا سعی کردیم با بیان اصول طراحی لوگو ، کمک به افرادی کنیم که به دنبال یادگیری طراحی لوگو می باشند تا هرچه بهتر در این عرصه حضور پیدا کنند. امید است آنچه را که به صورت خلاصه بیان کردیم ، شروع خوبی برای متخصصین طراحی لوگوی فردا باشد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو