گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/28 - 09:12
كد :8078

راهنمای لوگو

طراحی لوگو به منظور بیان پیام هایی از سوی صاحب برند برای مخاطب ارائه می گردد و برای تحقق این مساله طراح از ابزارهای مرتبط که تطبیق مفهومی و روانشناختی دارند استفاده می کند. راهنمای لوگو به بیان تمامی این اهداف از طراحی لوگو می پردازد.

مهمترین تفاوت یک لوگو یا آرم با نقاشی در این است که طراحی لوگو باید با یک هدف انجام بگیرد که این هدف مطابق اهداف برند وصاحبان برند است. اما در نقاشی لزومی وجود ندارد که حتما با هدف و دلیل برای هرکاری نقاشی شود. لذا اهمیت درک هدف از طراحی لوگو بسیار حائز اهمیت است.

راهنمای لوگو کمک می کند تا مخاطب و صاحب برند ، بهتر اهداف طراح لوگو را درک کند و با آن آشنا گردد. در حقیقت ، راهنمای لوگو به برقراری ارتباط میان ایده و مفهوم ذهنی فرد با لوگو کمک می کند.

راهنمای برند باید شامل قسمت هایی نظیر رنگ بندی ، اشکال لوگو ، تصاویر ، فونت های به کار رفته شده ، متن لوگو و .... باشد که هر یک از این بخش ها باید به صورت جدا از سایرین توضیح داده شوند.

 

در توضیحاتی که به مخاطب در رابطه با لوگو داده می شود به منظور جذب او ، باید اصل سادگی و شیوایی مطالب رعایت گردد و مطالب به صورت کوتاه ، مجزا ، مختصر توضیح داده شوند.همچنین ساختاربندی مطالب برای درک بهتر مخاطب باید به شکل سلسله مراتبی ارائه گردد.

مورد دیگر که باید در راهنمای طراحی لوگو به صاحب برند گفته شود این است که استفاده نادرست لوگو در چه فضاهایی رقم می خورد که این مساله برای برندینگ سیستم مناسب نیست و باید مخاطب آنها را بشناسد.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو