گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/20 - 10:46
كد :8057

رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی به عنوان عاملی موثر در جذابیت بصری یک برند ، می تواند نقش به سزایی در جلب مخاطبین داشته باشد.

وقتی تصمیم گرفتید که یک برند را ایجاد نمایید از اولین گام هایی که باید برداشته شود ، ایجاد لوگو و ست های اداری برای برند می باشد.انتخاب یک لوگوی مناسب که بیان دارنده ی اهداف و هویت برند باشد بسیار مهم است.

از ملزومات ابتدایی در طراحی موارد ذکر شده ، می توان انتخاب یک رنگ مناسب سازمانی می باشد که با حفظ زیبایی ، مناسب برند باشد.

رنگ های سازمانی در لوگو ، بنر تبلیغاتی ، کاتالوگ و بروشور ، سایت و ... استفاده می شود و همچنین استفاده از آنها در دیگر ابزارهای تبلیغاتی به صورت واحد و مشترک بیان دارنده ی نظم و هماهنگی موجود در سازمان می باشد ودر به خاطر ماندن در ذهن افراد بسیار موثر است.

رنگ ها هریک بیان کننده ی یک مفهوم هستند و برای خود یک شخصیت جداگانه دارند بنابراین با شناخت روانشناسی رنگ ها و انتخاب رنگی مناسب شرایط سازمان ، در بیان اهداف و ایجاد حس مدنظر در مخاطب می توان موفق شد.

برای انتخاب رنگ مناسب با در نظر گرفتن مواردی از قبیل سن مخاطب ، جنسیت ، شناخت رنگ سازمانی رقبا ،فرهنگ جامعه ی مخاطبین و سلیقه ی آنها و ... در تریج و تاثیر برند در بین مخاطبین اثرگذار باشیم.

رنگ های سازمانی به عنوان ملزومات بصری یک برند با ایجاد ارتباط و هماهنگی بین ابزارهای تبلیغاتی نقش به سزایی در جلب نظر بیننده به سوی خود خواهند داشت.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو