گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/21 - 09:25
كد :8061

روانشناسی اشکال در طراحی لوگو

اشکال هندسی در طراحی لوگو برای ایجاد یک هویت بصری ماندگار که حاوی پیام هایی از برند میباشند استفاده می شوند.این اشکال در ماندگاری و به خاطر سپردن آنها موثر خواهند بود.

در طراحی لوگو تمام تمرکز فرد بر این است که لوگو به چه شکلی طراحی گردد تا در ذهن افراد ماندگاری بهتری داشته باشد.اشکال نسبت به سایر موراد راحتتر به خاطر سپرده می شوند و اگر به گونه ای از آنها استفاده گردد که یک لوگوی خلاقانه و متمایز ایجاد گردد در نتیجه می توان انتظار داشت در ذهن ها باقی بمانند. به عنوان مثال حلقه های لوگوی المپیک و کمان طلایی در لوگوی مک دونالد از این دست هستند که به راحتی فراموش نمی شوند.

هر یک از اشکال هندسی که یک طراح گرافیست در طراحی های خود از آن استفاده می کند حاوی یک پیام و القای احساس خاص به بیننده میباشند که شناخت آنها کمک می کند با در نظر گرفتن این مفاهیم به طراحی لوگو بپردازیم تا بتوانیم به درستی پیام برند خود را انتقال دهیم.

دایره

این شکل به بیان ارتباط ، سرسختی ، مقاومت و انتقال احساس محبت و وحدت می پردازد.

مربع

اشکال مربع اگر بدون رنگ و کادر مناسب استفاده شوند خسته کننده می باشند. مربع القا کننده سختی و پایداری و اعتماد است.

خطوط عمودی

این خطوط بیان دارنده ی حس ثبات ، قدرت ، تعادل میباشد.لوگوهای خطوط عمودی ، کمی سرد و تهاجمی است و حس مردانگی را منتقل می کند.

خطوط افقی

خطوط افقی حس آرامش ، سکون را منتقل می کند و القا کننده ی حس اعتماد است.

خطوط مورب

سرعت ، جنب و جوش و پویایی در این خطوط دیده می شوند.بیان دارنده ی حس سر زندگی و امید می باشند.اما این خطوط ، القا کننده ی حس خطر ، فرار و عدم اعتماد می باشند.

منحنی

خطوط منحنی القا کننده ی حس زنانگی ، آرامش و حمایت و دوستی می باشند. در دل این خطوط عشق و محبت موج می زند.

 

شناخت پیام هر یک از این اشکال در طراحی لوگو و بیان اهداف مجموعه تاثیرگذار خواهد بود.همچنین استفاده خلاقانه از آنها به ماندگاری بیشتر لوگو کمک می کند.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو