گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/03/24 - 10:12
كد :7947

روانشناسی رنگ ها در لوگو

شناخت تاثیر رنگ ها بر روی افراد و احساسی که در آنها به وجود می آورد ، کمک به انتخاب درستی از رنگ ها برای طراحی لوگو می کند و در نتیجه مخاطب با دیدن لوگو ، همان پیامی که می خواهیم را دریافت می کند.

انتخاب یک رنگ مناسب برای لوگو تاثیر به سزایی در جذب مشتری دارد چرا که رنگ ها القا کننده پیام هستند و می توانند فعل و انفعالاتی از شما در ذهن مخاطبتان ایجاد کنند. به عنوان مثال بعضی از رنگ ها می توانند با تحریک قسمت های مختلفی از مغز هیجان یا آرامش ایجاد کنند.

استفاده از رنگهای متضاد در کنار یکدیگر ، با کاهش فشاری که بر چشم مخاطب می آورد می تواند به تمرکز او بر روی قسمت های مختلف کمک کند. شناختی که با مطالعه روانشناسی رنگ ها بدست می آوریم کمک می کند تا برای لوگوی خود رنگی را انتخاب کنیم که با برند ما تناسب داشته باشد.

به عوان مثال استفاده از رنگ های زرد و نارنجی که رنگ های جذابی برای بچه ها هستند ، تاثیر زیادی برای جذب آنها به محصولات مک دونالد داشته است. این رنگ ها در افزایش اشتهای افراد تاثیر زیادی دارند.

به علاوه ترکیب این دو رنگ ، برای بزرگترها ناخوشایند به نظر می رسد که کمک می کند آنها زودتر رستوران را ترک کنند و در نتیجه تعداد افراد بیشتری وارد رستوران شوند. همانطور که میبینیم شناخت این مساله در تجارت بسیار حائز اهمیت است.

 

در اینجا سعی کردیم با بیان مفاهیمی که از رنگ ها دریافت می شود شما را در انتخاب رنگ مناسب لوگوی برندتان کمک کنیم: 

1- سفید : رنگ سفید می تواند احساس امنیت ، خلوص و پاکی را القا کند. از این رنگ در جایی که می خواهیم احساسی خنثی را انتقال بدهیم می توانیم استفاده کنیم.

2- آبی : در جاهایی که میخواهیم حس اطمینان را القا کنیم استفاده می شود چراکه آبی ، رنگ آرامش و صلح و اطمینان است.

3- زرد و نارنجی : این رنگ ها به انتقال حس خوش بینی و مثبت اندیشی کمک می کنند.برای جذب افراد احساسی تاثیرگذار خواهند بود.

4- سبز : این رنگ بیشتر برای انتقال احساس آرامش استفاده می شود. در لوگوهای مربوط به محیط زیست نیز دیده می شود.انتقال دهنده سلامتی ، آرامش و قدرت است .

5- بنفش : از این رنگ برای بیان حس دانایی و احترام استفاده می شود. در محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد موثری خواهد داشت.

6- سیاه : استفاده متعادل از این رنگ ، به القای احساس زیرکی ، ثبات و قدرت و اعتبار کمک می کند اما اگر زیاد استفاده شود می تواند برای مخاطب آزاردهنده باشد.

7- قرمز : در بیشتر رستوران ها و فست فودها رنگ قرمز را می بینید . بهتر است بگوییم این استفاده به علت تاثیر رنگ قرمز در افزایش اشتها می باشد.

 

شناخت اهداف پروژه و اینکه نیاز به جذب کدام یک از افراد داریم کمک می کند تا در طراحی لوگو خود از رنگ هایی استفاده کنیم که بهتر می توانند روی آن دسته از افراد تاثیر بگذارند.

امید است مطالبی که ذکر شد شما را برای کسب یک بازارکار پر رونق یاری رساند.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو