گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/30 - 10:13
كد :7969

سوژه های عکاسی

شناخت انواع سوژه های عکاسی کمک می کند تا عکاس بداند چگونه با سوژه برخورد کند تا عکسی بهتر گرفته شود.انواع سوژه های عکاسی به چهار دسته تقسیم می شود.

در کنار اهمیتی که ابزارها در عکاسی دارند ، قدرت عکاس در ایجاد پوز مناسب به سوژه نیز حائض اهمیت است .در اینجا به معرفی انواع سوژه عکاسی می پردازیم. چرا که رفتار عکاس بسته به نوع سوزه می تواند متفاوت باشد.


سوژه ها به چهار دسته تقسیم می شوند :1- سوژه بدون تحرک
                                                        2- سوژه متحرک
                                                        3- سوژه مفهومی
                                                        4- سوژه فرعی


سوژه بدون تحرک : در این نوع از عکاسی ، سوژه ثابت است مگر اینکه تحت یک عامل خارجی به حرکت در بیاید. عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی از این دست می باشند که فرصت کافی را برای انتخاب بهترین پوز به عکاس می دهد.


سوژه متحرک : عکاسی از انسان،حیوان،جنگ ورویداد ورزشی و ... از سوژه های متحرک محسوب می شوند. اگر سرعت عمل عکاس در برابر این سوژه ها پایین باشد ، موقعیت را ازدست خواهد داد.


سوژه مفهومی : در برابر این سوژه ها باید به گونه ای رفتار کرد که بتوان عمق احساسات را انتقال داد و مفاهیمی چون هیجان را رساند. در صورتیکه احساسات فرد با دیدن عکس برانگیخته شود ، عکس به درستی گرفته شده است.


سوژه فرعی : این ها که تا به حال گفته شد مربوط به سوژه اصلی می باشد اما سوژه ی فرعی نیز نباید مورد غفلت واقع شود. سوژه های فرعی عبارتند از : پس زمینه ، جلو زمینه، آسمان و افق که هر کدام قواعد خاص خود را دارند.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو