گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/05 - 13:07
كد :7991

طراحی لوگوی فارسی

افراد مختلفی تمایل دارند با استفاده از فونت فارسی و تصویرهای مرتبط به زمینه ی کاری شان یک لوگوی زیبا و خلاقانه رابرای خود به ثبت برسانند. این لوگو باید به شکلی هنرمندانه طراحی گردد که افراد پس از دیدن آن هرگز فراموشش نکنند.لوگوی فارسی در دو نوع لوگوتایپ و ترکیبی طراحی می شود.

طراحی لوگوی فارسی به شکلی که موثر باشد و در ذهن افراد تثبیت شود لازمه ی پیروی از اصول طراحی لوگو می باشد. رعایت این اصول نه تنها طراح را محدود نمی کند بلکه فقط قواعد را برای دستیابی به لوگوی استاندارد مشخص می کند و طراح در انتخاب طرح ، رنگ ، فونت ، .... آزادی عمل دارد.

ممکن است بعضی از افراد برای انتخاب لوگوی برند مربوطه شان به سراغ جست وجو در اینترنت بروند و از لوگوهای آماده یا لوگوساز آنلاین استفاده نمایند . این روش برای شرکتی که به دنبال رقابت تجاری و دیده شدن می باشد و می خواهد گام های هدف مندی در این راستا بردارد مناسب و حرفه ای نیست.

 

لوگوی فارسی به دلیل آنکه بر روی ست اداری ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصول و... درج می شود باید به شکلی مناسب طراحی شود تا بیننده پس از مشاهده ی لوگو به مفهوم پنهانش و ارتباط با موضوع برند پی ببرد ، راحتتر آنرا به خاطر سپارد و از زیبایی و توازن میان لوگو ، محصول ، بسته بندی و .. به وجد بیاید.

نوع لوگوی فارسی می تواند به صورت لوگوتایپ باشد که فقط متن است و نوع فونت در آن تاثیر به سزایی دارد و هم اینکه به صورت ترکیبی باشد و از تصویر هم در کنار متن برای انتقال مفهوم کمک بگیرد تا بر جذابیت لوگو بیافزاید

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو