گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/09 - 09:48
كد :8003

طراحی کاتالوگ و بروشور

برای طراحی کاتالوگ و بروشور لازم است در ابتدا بدانیم انها با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند.همچنین با شناخت استانداردهای طراحی ، بهتر بتوانیم آنها را طراحی کنیم.

طراحی کاتالوگ و بروشور از جمله مواردی است که افراد برای معرفی یک محصول و خدمات و نکات مربوط به آنها انجام می دهد.


تفاوت کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ و بروشور دارای تفاوت هایی هستند که لازم است قبل از سفارش آنها را بشناسیم. کاتالوگ بیشتر برای توزیع کننده و واسطه مطرح می شوند اما بروشور برای مصرف کننده و آخرین نفری که محصول به دست او می رسد انجام می گیرد.
همچنین بروشور ارزانتر از کاتالوگ محسوب می گردد و کاغذ آن نسبت به کاتالوگ گرم پایین تری دارد. برای طراحی بروشور اندازه ی استانداردی مشخص نیست و اندازه ی آن به اختیار طراح و بسته به کاربرد آن دارد.
در طراحی بروشور اهمیت عکس بسیار بالا می باشد و لازم است از عکس هاس خوب و با کیفیتی استفاده شود. هرچه مقدار عکسی که به کار می رود از متن بیشتر باشد بروشور بهتر طراحی می گردد.


مراحل طراحی کاتالوگ و بروشور


1-    هدف : لازم است در ابتدا مشخص کنیم اهداف تجاری مان برای طراحی بروشور و کاتالوگ چیست. این مساله در انتخاب کاتالوگ یا بروشور بسیار مهم است.همچنین در انتخاب استانداردهایی که برای آن در نظر می گیریم تاثیرگذار است.
2-    تصاویر : انتخاب تصاویر و المان های تجاری متناسب با موضوع بروشور و کاتالوگ به شکلی که از کیفیت خوبی برخوردار باشند و بر جذابیت متن بی افزایند مهم است.
3-  رنگ:  استفاده از رنگ مناسب برای جلد ، پس زمینه ، فونت ، .... باید به گونه ای هنرمندانه انجام بگیرد که با حفظ هارمونی رنگ ها کاتالوگ را زیباتر کند.
4-    اطلاعات : درج اطلاعات بر روی کاتالوگ و بروشور ضروری است . این اطلاعات باید جامع و درست باشد و نیازهای ارتباطی مشتری را رفع کنند.
5-    تمرکز بر طراحی جلد بروشور : جلد ظاهری بروشور به عنوان اولین عنصری که بیننده با آن روبه رو می شود مهم می باشد. لازم است در طراحی بروشور از جدیدترین متدهای طراحی استفاده گردد.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو