گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/13 - 11:01
كد :8025

عناصر سربرگ

سر برگ یکی از موارد مورد نیاز مکاتبات اداری است که لازم است مطابق با استانداردهای موجود در طراحی سر برگ انجام شود.

سربرگ یکی از اجزای ست های اداری می باشد. سربرگ در بالای کاغذ های اداری درج می شود و حاوی اطلاعاتی در مورد برند و تاریخ و ... می باشد.


این عناصر شامل موارد زیر می باشند :
آرم یا لوگوی شرکت ، تاریخ و پیوست ، برند شرکت ، آدرس و مشخصات ارتباطی شرکت


•    آرم یا لوگو در حقیقت یک نشانه ی بصری از برند است که منحصر به فرد بوده و بر روی ملازمات تبلیغاتی درج می شود. لوگو در قسمت بالاو سمت راست سر برگ درج می گردد. اگر مکاتبات غیر اداری باشد انتخاب مکان لوگو اختیاری است.
•    تاریخ و پیوست ، در نامه های اداری در قسمت بالا سمت چپ درج می شوند اما در نامه های غیر اداری درج آنها ضروری نیست. فونت به کار رفته برای این عنصر ، 10 تا 11می باشد.
•    برند شرکت ، برای آنکه مخاطب در اولین نگاه به سربرگ ، با شرکت آشنا شود باید نام شرکت در ابتدای سر برگ قرار بگیرد. امکان درج اطلاعاتی با فونت ریزتر زیر عنوان اصلی وجود دارد تا خواننده اطلاعات بیشتری را دریابد.
•    آدرس و مشخصات شرکت ، شامل اطلاعاتی نظیر تلفن ، فکس ، آدرس ، ایمیل و وب سایت است. درج این اطلاعات امکان برقراری ارتباط و دسترسی آسان برای مخاطب را فراهم می آورد.
تمامی عناصر ذکر شده در بالا باید فاصله ی خود را با حاشیه حفظ نمایند.

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو