گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/19 - 13:39
كد :8053

عکاسی تجاری از غذا

عکاسی تجاری یکی از سبک های عکاسی است که به کمک آن میتوان به معرفی و فروش محصولات و خدمات پرداخت. عکاسی تجاری در غذا به دلیل اهمیت ظاهر غذا برای مشتری و تاثیر آن در جذب مخاطب مهم خواهد بود.

عکاسی تجاری یکی از شاخه های عکاسی است که به هدف معرفی و فروش محصولات و خدمات می پردازد. استفاده از عکاسی تجاری از غذا در منو رستوران ها و شرکت ها ، مجلات ، تبلیغات ، بسته بندی محصولات و کتاب های آشپزی استفاده می گردد.


در عکاسی تجاری به منظور ایجاد حس رغبت مشتری نسبت به محصول از اغراق نسبت به محصول استفاده می گردد. تکنیک های مربوط به فود استایلیشن می تواند در زیباسازی بیشتر غذا موثر باشد.
عکاسی از غذا می تواند منجر به شگرفی در کسب و کار و فروش گردد.به دلیل اهمیتی که ظاهر غذا برای عموم افراد مختلف دارد در جذب آنها تاثیرگذار است.
مشتری با دیدن ظاهر غذا به درک بهتر آن می رسد و می تواند از محتویات آن به صورت تصویری مطلع گردد چراکه عکس حاوی هزاران حرف می تواند باشد.
عکس غذا حس رغبت و تمایل را در مشتری نسبت به غذا به وجود می آورد و او را آشنا با محیطی که غذا در آن تولید می شود می سازد و در جلب اعتماد مشتری بسیار تاثیرگذار است.
عکاسی از غذا کمک می کند تا از بسترهای تبلیغاتی نظیر سایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی بهتر محصولات استفاده نماییم و درخشیده شویم.
همچنین به رفع مشکلات مشتریان به دلیل عدم آشنایی با سبک های غذایی مختلف می پردازد و آنها را در انتخاب غذایی جدید یاری می رساند.


در عکاسی تجاری از غذا توجه به موارد زیر مهم تلقی می گردد :
1)    استفاده از تجهیزات عکاسی تجاری مانند لنز ماکرو
2)    چینش صحنه ی عکاسی
3)    تمرکز بر نورپردازی : اهمیت نورپردازی از آنجاست که در بهتر به تصویر کشیدن تضادهای رنگی و نمایش زیبایی و جلوه ی آنها و افزایش جذابیت بصری موثر خواهد بود.
4)    خلاقیت در عکاسی
5)    استفاده از سطوح مختلف در عکس برداری
6)    استفاده از موادغذایی با کیفیت و تازه جهت بهتر گرفتن عکس
7)    هنری کردن عکس غذا
8)    استفاده از ترکیب غذایی متناسب در کنار غذای مدنظر عکاسی
9)    استفاده از نور طبیعی جهت نورپردازی
10)    توجه به زاویه ی عکاسی از غذا
11)    استفاده از افراد و حرکات آنها در عکاسی
12)    درک نیاز مشتری

 

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو