گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/29 - 13:59
كد :7966

عکاسی از طبیعت

شناخت اصولی که کمک می کند بتوان بهتر از یک صحنه در طبیعت عکس گرفت ، از جمله ملزومات اولیه ی عکاس حرفه ایست.ابعادی که گاهی ممکن است ساده باشند اما تاثیر شگرفی در عکس ها خواهند گذاشت.

عکاسی از طبیعت ، یکی از شاخه های عکاسی است که قشر خاصی از عکاسان به آن علاقه مند هستند. عکاسی در طبیعت شرایط خاصی دارد و اگر آنها را نداشته باشید به زودی از آن خسته خواهید شد.

 

این سبک از عکاسی به دلیل اینکه نیاز به انواع ابزار و لنز های عکاسی می باشد یکی از پرخرج ترین گرایش های عکاسی است. در اینجا به بررسی این شرایط می پردازیم:

عکاس طبیعت :

این عکاس باید از لحاظ بدنی فردی قوی و محکم باشد و ریسک پذیرش خطر حضور در فضاهای مختلف را بپذیرد. با شرایط پیش آمده کنار بیاید و خسته نشود.همچینن لازم است عکاس طبیعت از صبر و حوصله زیادی برخوردار باشد چون ممکن است برای گرفتن یک عکس از لحظه ای خاص از غروب خورشید یک روز صبر کند و در نهایت عکس باکیفیتی که میخواهد گرفته نشود.

تجهیزات عکاسی در طبیعت:

یک عکاس طبیعت باید مجهز به انواع لنزهای ، سه پایه عکاسی ،فیلتر،کوله پشتی مناسب ، وسایل خواب و خوراک و ... باشد که حمل همه ی این ها در شرایط سخت طبیعت کاری دشوار و توان بدنی بالایی را می طلبد.

شناخت محیط عکاسی:

برای اینکه بتواند صحنه های زیبایی را از طبیعت شکار کند لازم است با جاذبه های آن منطقه آشنایی کافی داشته باشید و برای پیدا کردن بهترین منظره ها جرات و حوصله به خرج بدهد. سوزه هایی که شکار می کند انواع مختلفی می توانند داشته باشند.گاهی اوقات یک سوژه زیبا و ساده را پیدا می کند که گرفتن عکس از آن نیازمند حرفه ای بودن نمی باشد و کار نسبتا ساده ایست. اما گاهی یک منظره با دخالت ابزارهای عکاسی می تواند به یک تصویر جذاب و دلربا تبدیل شود. و گاهی اوقات حتما لازم است شما ابتکار و خلاقیت خود را به کار ببرید تا بتوانید یک منظره ی زیبا بسازید.این در حقیقت کار عکاسان حرفه ایست.

شناخت نور و تاثیر آن بر مناظر:

لازم است عکاس آشنا به تاثیری که تابش نور از ابعاد مختلف بر روی اشیا می گذارد باشد تا بتواند یک منظره ی یکسان را به شیوه های گوناگون عکس برداری کند مثلا تاثیر ابرگرفتگی یا غروب خورشید روی یک شاخه ی گل.

تجربه عکس گرفتن از یک منظره در فواصل مختلف:

ممکن است تغییر زاویه و تغییر فاصله برای عکاسی از یک منظره مختلف ، تصویری متفاوت از آن به ثبت برساند.اینکار نیاز به تکرار عکس برداری از زوایای مختلف می باشد.

فوکوس:

بهتر است در عکاسی از طبیعت ، فوکوس روی پیش زمینه باشد تا قدرت ثبت منطقه ای وسیع تر از طبیعت را داشته باشیم اما اگر یک سوزه ی خیلی خاص وجود دارد می توانید روی آن فوکوس کنید.برای ثبت منطقه ای وسیع از طبیعت توصیه می شود از لنزهای عریض استفاده نمایید.

استفاده از جاذبه های منطقه:

یکی از جذاب ترین چیزهایی که خیلی کاربرد دارد استفاده از آب است. از آب ها میتوان به عنوان آینه که انعکاس دهنده میباشد استفاده نمود.ساعات طلایی ای برای ثبت عکس از آب وجود دارد.یک ساعت بعد از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب را از دست ندهید. برای گرفتن بهتر این سوژه بهتر است از سه پایه استفاده کنید و همچنین ISO را بالا بگذارید.

استفاده از افراد در عکس:

دلیلی مبنی بر این وجود ندارد که چون ما از طبیعت عکس می گیریم نباید از افراد استفاده کنیم. اگر یک فرد را در ناحیه یک سوم منظره قرار دهید و سرعت شاتر را برای ثبت حرکت ها بالا بگذارید می توانید عکس خوبی را ثبت کنید.

کادر عکاسی:

یک از پر اهمیت ترین مسائل در عکاسی همین کارد است .آشنایی با قوانین کلاسیک می تواند به شما برای تشکیل یک کارد مناسب از سوژه کمک کند.

وضوح ، خلاقیت و ابتکار:

فراموش نکنید اگر عکس شما با خلاقیت خاصی همراه نباشد از یک الگوی تکراری تبعیت می کند که اصلا حرفه ای نیست . سعی کنید در حرفه تان خلاق باشید و عکسی جدید خلق کنید.

فیلترهای عکاسی:

بهره گیری از فیلترهای خاص عکاسی طبیعت نظیر کاهنده نور از ورود بیش از حد نور جلوگیری می کند یا فیلترهایی که آسمان را تیره می کند می تواند موثر باشد.

داستان عکس:

اگر بتوانید داستانی از اینکه چه چیز باعث شد تا از این منظره عکس بگیرید ، بنویسید عالی است.

با رعایت قوانین بالا ، خالق بهترین عکس ها باشید.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو