گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/03 - 11:28
كد :7980

متن بنر تبلیغاتی

انتخاب یک متن مناسب برای بنر تبلیغاتی، می تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب به سوی هدف داشته باشد.اصول طراحی بنر تبلیغاتی به بررسی این نکات پرداخته است .

اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی شامل موراد بسیاری است که رعایت آنها کمک می کند یک بنر تبلیغاتی حرفه ای داشته باشیم. از جمله مواردی که باید در نظر بگیریم ، حجم بنر ، رنگ های به کاررفته شده در بنر ، استفاده از لوگو ، متن بنر و ... است .

ما در اینجا می خواهیم به بررسی مواردی بپردازیم که کمک می کند یک متن تبیلغاتی خوب بنویسیم.
1-    مشخص کردن هدف طراحی بنر : اولین چیزی که کمک می کند ساختار بنرهای شما شکل بگیرد این است که بدانید برای چه موضعی متن می نویسید و نسبت به آن شناخت کامل بدست آورید.
2-    شناخت مخاطب بنر : اگر شما بدانید مخاطب متن های شما چه کسی است بهتر می توانید متن هایتان را بنویسید. چراکه تفاوت سن ، قشر ، تحصیلات  ، تخصص و ... بر روی متن شما تاثیرگذار خواهد بود.
3-    نگاه از دید مخاطب : گاهی لازم است خود را به جای مخاطب بگذاریم و از دید او به محصول نگاه کنیم. بدانیم دقیقا چه نیازهایی دارد؟چه چیزهایی دغدغه ی اوست. دوست دارد چه ویژگی های را در محصول ببیند و... .دانستن این نکات کم می کند متنی بنویسیم که مخاطب منتظر بوده است تا آنرا ببیند و در نتیجه به دنبال آن می رود.
4-    کوتاه و مفید : در شرایطی که با کمترین زمان ممکن ، افراد به خواسته هایشان می رسند و سرعت حرف اول را می زند نیاز نیست برای بیا ن یک مفهوم و یک دعوت به بازدید ، جمله های طولانی را پشت سر هم بیاوریم. چراکه اینکار از حوصله ی مخاطب خارج است و دنبال نمی کند.
5-    استفاده از واژه های جذاب برای مخاطب : لازم است شناختی نسبت به کلماتی که در حیطه ی موضوع مربوطه ، مخاطب را به سمت خود جذب می کنند داشته باشیم و آنها را در پیام خود بگنجانیم.
6-    شعارهای تبلیغاتی نقش به سزایی در جذب مخاطب دارند و لازم است با بررسی تعدادی از معروف ترین شعارهای تبلیغاتی و دلایل موفقیت آنها قدرت نوشتن یک شعار تبلیغاتی را کسب نماییم.
7-    برای نوشتن یک متن موفق ، لازم نیست متنی ادبی و فوق العاده نگارشی بنویسیم. هرچه قدر متن ساده و روان تر باشد کاربر پسندتر خواهد بود.
8-    در نوشتن متن های خود هوشمندی ، خلاقیت و هدفمندی به خرج دهید و فراموش نکنید هدف شما جذب مخاطب است.
9-    شناخت واژگانی که مخاطب را به سمت ادامه ی مطلب می کشاند بسیار حائز اهمیت است.کلماتی نظیر رایگان ، جدید ، طلایی، راز، نکات و... از این دست می باشند که حس کنجکاوی مخاطب را بر می انگیزد.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو