گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/20 - 12:18
كد :8060

مزایای کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ الکترونیکی به عنوان یک ابزار به روز تبلیغاتی است که با توجه به قابلیت چندرسانه ای جذابیت زیادی در جلب مخاطب دارد و به صورت مستقیم و بدون شخص واسط به معرفی محصولات و خدمات می پردازد.

کاتالوگ ها به منظور معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات شرکت های مختلف استفاده می گردد. با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی ، روش های تبلیغات سنتی نیز به روز رسانی شد و کاتالوگ های الکترونیکی روی کار آمد.


کاتالوگ الکترونیکی ، مزایای زیادی دارند که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم:
1)    کاهش هزینه : کاتالوگ های الکترونیکی به دلیل آنکه از کاغذ و چاپ استفاده نمی کنند و برای به روز رسانی و تغییر نیاز به چاپ دوباره ندارند بسیار مقرون به صرفه می باشند.


2)    امکان توزیع و گسترش سریع : با وسعت دنیای اینترنت و فضای مجازی و استقبال عموم از آنها امکان انتقال آسان کاتالوگ ها و انتقال دست به دست شان ایجاد شد.


3)    همراه داشتن در لب تاب و تبلت


4)    مالتی مدیا و چند رسانه ای بودن : در کاتالوگ های الکترونیکی ظرفیت استفاده از تصاویر ، صوت ، فیلم و .... وجود دارد که بر جذابیت و انتقال مناسبتر مفاهیم می افزایند.


5)    عدم نیاز به شخص سوم برای پخش کاتالوگ : کاتالوگ های الکترونیکی ، با وجود امکان دانلود کاتالوگ توسط مشتری به یک ابزار بازاریابی مستقیم تبدیل شده اند .


6)   عدم محدودیت در فضا : دراین نوع از کاتالوگ محدودیتی برای درج محصولات وجود ندارد و می توان به هر تعداد از محصولات را در آن معرفی کرد. همچنین امکان سرچ و ورق زدن در آن وجود دارد.


7) کپی و تکثیر :  از دیگر مزایای کاتالوگ های الکترونیکی ، سهولت کپی برداری و تکثیر آن میباشد.


8)   قابلیت به روز رسانی: با توجه به اینکه امکان تغییر و اطلاح و به روز رسانی موارد یاد شده در کاتالوگ وجود دارد ، کاتالوگ های الکترونیکی بدون صرفه هزینه و زمان زیادی می توانندبه روز شوند.


با توجه به موارد یاد شده ، امروزه کاتالوگ های الکترونیکی جایگزین مناسبی برای روش های سنتی می باشند و در ذهن مخاطب نسبت به شرکت تبلیغ شده این احساس را به وجود می آورند که با سازمان هماهنگ و هم سو با تکنولوژی و پیشرفت های روز رو به رو هستند.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو