گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/24 - 09:27
كد :8068

ممنوعات طراحی لوگو

طراحی لوگو در قالب مجموعه ای از بایدها و نبایدهاست که حوزه فعالیت یک طراح لوگو را مشخص می نماید.ممنوعات طراحی لوگو در حقیقت همین نباید های طراحی لوگو می باشد.

در طراحی لوگو ملزم به رعایت اصول و قواعد تعیین شده می باشیم.طراحی لوگو اگر با پرهیز از انچه باعث شکست لوگو می شود انجام شود موفقیت یک برند دور از ذهن نخواهد بود. چرا که لوگو به عنوان شناسنامه و امضای برند در همه جا کاربرد دارد و معرف اوست و اینجاست که اهمیت طراحی لوگو مشخص می شود.

 

یکی از مواردی که در ممنوعات طراحی لوگو می توان اشاره کرد طراحی بدون هدف لوگو می باشد. چراکه لوگو بیان دارنده ی هدف و پیام یک برند می باشد و باید این هدف در طراحی آن لحاظ گردد.

تقلید و تکرار از رقبا دومین ممنوعیت در طراحی لوگو میباشد.شناخت آنچه که رقبا بر آن تمرکز دارند و پیامی که سعی دارند به مخاطب انتقال دهند مفید است اما نباید به تقلید در طراحی لوگو منجر گردد.

همچنین استفاده از اشکال و نوشته های پیچیده که لوگو را ناخوانا می کند سومین مورد از ممنوعات طراحی لوگو می باشد.

همراه داشتن آدرس و مشخصات طولانی از برند و شلوغ شدن طرح لوگو سبب از دست دادن مخاطب می شود.

در نهایت می توان گفت برای هر برند باید یک شعار که اهداف آن را مشخص می کند تعریف نمود اما این شعار نباید طولانی باشد و استفاده از شعار های طولانی در کنار لوگو مناسب نیست.

 

طراحی لوگوی حرفه ای در قالب پیروی از مجموعه دستورات و چارچوب های طرحی می باشد که طراح در حوزه تعیین شده اجازه ی استفاده از خلاقیت وهنر برای بیان اهداف یک مجموعه را دارد و پرهیز از ممنوعات طراحی لوگو ، به خلق یک اثر هنری تجاری می انجامد.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو