گروه مقاله : لوگو
تاريخ انتشار : 1397/04/23 - 15:01
كد :8065

نقش تایپوگرافی در موفق ساختن یک برند

تایپوگرافی نوعی از طراحی لوگو می باشد که با استفاده از فونت های مناسب و زیبا به طراحی یک لوگوی خلاقانه و جالب می انجامد.

تایپو گرافی هنر و فن چیدمان حروف در کنار هم است به گونه ای که در نهایت به ترکیبی زیبا و خلاقانه دست یابیم.تایپوگرافی یکی از روش هایی است که در طراحی لوگو از آن استفاده می گردد. در تایپوگرافی ، هدف ایجاد یک فونت زیبا و خلاقانه برای لوگو می باشد تا انرا نسبت به سایر لوگوهای به کار رفته توسط رقبا متمایز کند.

تایپو گرافی از یک متن که معمولا نام برند است استفاده می کند در نتیجه در این روش مشکلات لوگوهای تصویری نظیر مرتبط بودن عکس و تصویر به برند وجود ندارد و مهمترین قسمت آن استفاده از یک فونت خوانا و زیبا که به راحتی قابل کپی کردن نباشد است.

فونتی که در تایپوگرافی استفاده می شود باید با موضوع برند و اهداف آن و جامعه ی مخاطبین ارتباط برقرار می کند.

موفقیت در طراحی لوگو یا نشان تجاری ، نقش به سزایی در موفقیت یک برند دارد.چراکه از ابتدایی ترین گام های برندسازی ، ایجاد یک لوگوی مناسب برای برند می باشد. لوگوها به دلیل اینکه بر روی اکثر ابزارهای تبلیغاتی و معرفی برند درج می گردند باید به گونه ای طراحی گردند که در ذهن مخاطب جای بگیرند و مشتری به راحتی آنها را فراموش نکند.

شناخت انواع فونت ها و مناسبت های استفاده از آنها ، کمک می کند تا از فونتی استفاده نماییم که به بیان اهداف برند و پیام های مدنظر صاحبان برند تمرکز داشته باشد.

تایپوگرافی یه عنوان یکی از روش های طراحی لوگو یا آرم اگر در چارچوب استانداردها و توسط طراح خلاق و هنرمند انجام گیرد می تواند در موفقیت یک برند تبلیغاتی موثر واقع گردد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو