گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/28 - 10:24
كد :7956

نکاتی که برای سفارش کارت ویزیت باید در نظر بگیریم

طراحی کارت ویزیت ، ترکیبی آمیخته از هنر، تجربه و تسلط بر اصول طراحی میباشد که رعایت آنها از ملزمات طراحی کارت ویزیت است .

کارت ویزیت با وجود روش های جدیدی که امروزه برای معرفی به وجود آمده است ، هنوز هم مرسوم می باشد. ارائه کارت ویزیت در بین تمامی اقشار کاربرد دارد و مانند بعضی از روش های معارفه ، فقط محدود به افرادی که آشنا با اینترنت و فضای مجازی هستند نمی شود.

برای تهیه کارت ویزیت ، جدا از مسائل تخصصی ای که مربوط به طراح گرافیست می باشد لازم است شما هم به نکاتی آشنا باشید تا بهتر بتوانید بر کار طراح خود نظارت داشته و صاحب یک کارت ویزیت استاندارد بشوید.

 

گام های ابتدایی تهیه کارت ویزیت

در ابتدا لازم است بدانید چه اطلاعاتی را می خواهید روی کارت درج کنید.چون این مطلب روی انتخاب سایز کارت ، فونت و ... تاثیر گذار خواهد بود.

بعد از اینکه این مطلب مشخص شد حالا بهتر است سایز کارت را مشخص کنید. معمولا از دو سایز 8/4 *8/5 یا5/5 *5/8 استفاده می شود. اما اگر کارت شما فانتزی باشد می تواند این ابعاد تغییر کنند.

 

ویژگی های ظاهری کارت ویزیت

حال نوبت آن است انتخاب هایی را انجام دهید که به داشتن یک ظاهر شکیل کمک می کند. یکی از مهمترین این موارد ، انتخاب رنگ کارت ویزیت است . رنگ پس زمینه یا رنگ سازمانی را باید جوری انتخاب کرد که اگر جنس کارت از نوع بافت دار است ، بتواند آنها را نمایش دهد و بعد از نوشته شدن روی کارت ، جوهر آنرا خراب نکند . همچنین رنگ خود کارت ویزیت باید با رنگ نوشته ها در تضاد باشد و این تضاد به شیوه ای زیبا به چشم بیاید. استفاده از تعداد زیادی از رنگ در ظاهر کارت اصلا پیشنهاد نمی شود و بهتر است به غیر از رنگ پس زمینه ، حداکثر از دو رنگ دیگر استفاده نمود.

اندازه و نوع فونت ، انتخاب دیگری است که باید به دقت انجام گیرد . فراموش نکنید خوانایی مطالب نباید فدای زیبایی آنها شود. اطلاعاتی که به نظرتان مهمتر می آیند را درشت تر بنویسید تا مشتری با دیدن کارت ، چشمش به آنها بیفتد.

جنس کارت ویزیت ، باید به گونه ای باشد که رنگ پس زمینه ، رنگ متن ، برجسته بودن یا نبودن متن را پوشش دهد وهمچنین از استحکام برخوردار باشد.

لازم است فضایی را در اطراف کارت ، برای محل برش در نظر بگیرید و در این فضا اصلا متنی نداشته باشید تا پس از برش ، به طراحی تان آسیبی نرسد.

توصیه می شود هرگز برای متفاوت شدن کارت ، از طراحتان نخواهید که از افکت ها و سایه ها استفاده کند. این موراد سبب کاهش کیفیت و خوانایی مطالب می شود.

طراح لازم است برای بهتر چاپ شدن کارت ، مد رنگی را روی سیستم چهار رنگ و یا cmyk قرار دهد تا پس از چاپ کیفیت رنگ ها مانند قبل باشد.

در نهایت طراح کارت را با فرمت tiff ذخیره می کند وکارت آماده ی چاپ شدن است .

 

نکات طلایی که نباید فراموش کنید

یکی از مواردی که حتما باید در کارت درج بشود لوگو می باشد. طراحی لوگو هم باید از قبل به شکل استاندارد انجام شده باشد.

بهتر است دو طرف کارت ویزیت با یک پس زمینه ی واحد طراحی شده باشند و مشابه هم باشند . همچنین اطلاعاتی که از اهمیت کمتری برخوردار است را در پشت کارت بنویسیم.

برای حفاظت بیشتر از کارت می توانیم یک پوشش شیشه ای و براق روی کارت در نظر بگیریم تا کسی نتواند در نوشته ها دستی ببرد و یا یادداشتی بنویسد .

در نهایت هر چقدر طراح شما سلیقه و خلاقیت بیشتری به خرج بدهد و آنها را با تجربه ای که از طرح های گوناگون بدست آورده آمیخته کند ، در نهایت شما کارت ویزیت زیباتری خواهید داشت . پس مهمترین گام انتخاب گرافیست خوب می باشد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو