گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/12 - 12:36
كد :8020

نکات طلایی در طراحی کاتالوگ

برای طراحی یک کاتالوگ استاندارد لازم است با اصولی که آنرا متمایز و موفق می کند آشنایی داشته باشیم.کاتالوگ از بخش های مختلفی تشکیل می شود که هریک نیازمند دقت در طراحی می باشند.

برای ایجاد یک کاتالوگ مناسب لازم است به نکاتی توجه نماییم چرا که طراحی کاتالوگ نیازمند آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ ، ذوق هنری، تخصص گرافیکی و بهره گیری از قدرت خلاقیت می باشد.


سه اصل مهم در کاتالوگ وجود دارد که هریک اصول طراحی را برای استانداردسازی به خود اختصاص داده اند :
1-    طراحی کاتالوگ : طرح کاتالوگ باید ساده ، زیبا و هنرمندانه باشد. ایجاد طرح مناسب برای کاتالوگ که مرتبط با حوزه ی کاری باشد بسیار مناسب است. در طراحی کاتالوگ با شناخت روانشناسی رنگ ها و نیاز روانی مخاطبین ، از رنگ های مناسب استفاده نمایید .دقت کنید رنگ پس زمینه ، رنگ جلد ، متن و ... باید هارمونی داشته باشد.
2-    متن کاتالوگ : متنی که برای معرفی محصولات ،خدمات ، برند و آموزش استفاده از آنها در نظر گرفته اید باید خلاصه ، کامل و روشن باشد و در بیان موضوعات از زبانی ساده و روان استفاده کند. مطالب را قبل از طراحی کاتالوگ آماده کنید و آنها را دسته بندی نمایید تا بهتر بتوانید کاتالوگ مناسب خود را ایجاد کنید.
3-    عکاسی کاتالوگ : بیش از هر قسمتی در کاتالوگ ، عکس های درج شده در آن برای مخاطب جذاب می باشد. استفاده از عکس هایی که به خوبی گویای محصولات و خدمات باشند و به معرفی اجزا و قسمت های مختلف محصول و خط تولید بپردازد بسیار تاثیرگذار است. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دو شاخه از عکاسی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. توجه به تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با در نظر گرفتن نیاز صاحب کاتالوگ باید اتفاق بیفتد و طراح به آن اهمیت دارد.

 

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو