گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/27 - 08:45
كد :8076

نکات مهم در طراحی دکمه ی فراخوان

دکمه ی فراخوان یکی از عناصر بنرهای تبلیغاتی است که برای اتصال کاربر به صفحه ی مورد نظر استفاده می شود.

دکمه ی فراخوان ، حاوی تصویر یا نوشتاری است که مخاطبین را علاقه مند به واکنش سریع و کلی بر روی لینک مورد نظر بنر می کند. طراحی اصولی دکمه ی فراخوان نقش به سزایی در پیشرفت یک بنر تبلیغاتی دارد.

متن بنر تبلیغاتی

کلماتی که در دکمه ی فراخوان استفاده می شود باید به گونه ای باشد که سبب تمایل بیشتر مخاطب بر کلیک روی دکمه گردد. انتخاب کلمات مناسب باید بر اساس شناخت دقیق از آنچه که مخاطبین نیاز دارند باشد و همچنین احساس جنبش و فوریت را به بیننده بنر منتقل کند. برای نمونه متن هایی نظیر «همین حالا استخدام شوید » ، « کد تخفیف را دریافت کنید » ، «رایگان ثبت نام کنید» و .... مناسب هستند. متن هایی که به وفور استفاده شده اند و تکراری هستند ارزش زیادی نخواهند داشت نظیر « اینجا کلیک کنید » .

متمایز بودن دکمه فراخوان

دکمه فراخوان باید در برابر سایر عنصر به کار رفته در بنر تبلیغاتی متمایز باشد. استفاده از کادر سفید اطراف دکمه ، رنگ بندی متضاد دکمه با زمینه ی بنر و .... قطعا موثر خواهد بود.

محل مناسب

دکمه CTA باید در محلی قرار بگیرد که برای مخاطب بیشتر جلوه کند.استفاده از دکمه ی فراخوان در میان انبوهی از عناصر دیگر باعث پیچیدگی بنر و عدم کاربرد موفقیت آمیز دکمه می شود.

پیشنهادات ویژه

یکی از راه های وسوسه انگیز برای آنکه کاربر بر روی دکمه کلیک کند، پیشنهادات ویژه ایست که به کاربر داده می شود. به عنوان مثال جایزه ، محصولات و خدمات رایگان نظیر کلاس ، همایش های رایگان ، کتاب و ..... .

ظاهر زیبا

استفاده از فونت های مناسب و زیبا ، رنگ های متناسب با طراحی بقیه اجزای بنر ،شکل منسب در طراحی بنر و .... می تواند در بهتر دیده شدن بنر تبلیغاتی و دکمه ی فراخوان راه گشا باشد.همچنین دکمه ی فراخوان باید در ابعاد بزرگ متناسب با بنر طراحی شود تا بهتر دیده شود.

بنر تبلیغاتی برطرف کننده نیاز مخاطب

در طراحی دکمه ی فراخوان و متن مربوط به آن ، باید توجه کرد که دقیقا نیاز مخاطب را بشناسیم و بتوانیم به او این احساس را منتقل کنیم که چه نیازی از مخاطب را می خواهیم مرتفع کنیم.

آزمایش شده

دکمه فراخوان باید تست شود تا مطمئن شویم قابل کلیک یا اشاره به مقصد مورد نظر میباشد.

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو