گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/12 - 14:02
كد :8021

پاکت نامه چیست؟

یکی از اجزای ست های اداری پاکت نامه می باشد. پاکت نامه از ملزومات مکاتبات اداری می باشد که لازم است طبق استانداردهای موجود طراحی گردد.

پاکت نامه به عنوان یکی از اجزای ست اداری برای مرسلات و نامه های اداری استفاده می شود. پاکت نامه از اجزا مختلفی تشکیل می شود:
1.    نام و آرم شرکت
2.    آدرس پستی
3.    تلفن و فکس شرکت
4.    آدرس وب سایت و ایمیل


نکته ای که در طراحی پاکت نامه باید مدنظر داشت این است که باید وحدت و یکپارچگی اجزای ست اداری حفظ شود و از آرم ، فونت واطلاعات یکسانی استفاده شود.
یکی از انواع پاکت نامه ، پاکت نامه ملخی است که برای نامه های اداری و مرسلات از آن استفاده می شود. محتوایی که درون آن قرار می گیرد دوتا میخورد. طول آن یک سوم کاغذA4 است و عرض آن همان عرض کاغذ A4 می باشد. گرمی که در این نوع از پاکت نامه استفاده می شود سلیقه گی و وابسته به نیاز شرکت می باشد.
نوع دیگر مدل A4  یا  A5 است که مناسب برای نامه ها و قراردادهایی است که نمیخواهیم تا بخورند.گرم آنها بهتراست بالای 100 باشد.
در پاکت نامه ها قسمتی که چسب میخورد بهتر است بدون رنگ باشد چراکه ترکیب رنگ با چسب از ماندگاری چسب می کاهد و از اینکه به خوبی روی کاغذ بنشیند جلوگیری می کند.


به دو دلیل از پاکت نامه استفاده می شود :
اول اینکه پاکت نامه از آنچیزی که به عنوان محتوا درون آن قرار می گیرد مراقبت و محافظت می کند و از بروز هرگونه خطری برای آن جلوگیری می نماید.
دوم اینکه در بسیاری از مکاتبات اداری لازم است آداب معاشرات اداری را حفظ نماییم و با احترام با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم به همین دلیل استفاده از پاکت نامه به عنوان یکی از اجزای ست اداری اهمیت دارد.

 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو