گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/05/13 - 10:39
كد :8083

چرا به کاتالوگ نیاز داریم؟

کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم در فرایند برندسازی می باشد که نقش به سزایی در شناخت بهتر محصولات و خدمات توسط مشتری دارد و امکان معرفی آنها را با تمامی جزئیات و به شیوه مصور فراهم می آورد.

کاتالوگ به عنوان یک کتابچه به منظور معرفی کالا  ، خدمات و سرویس ها به کار می رود.کاتالوگ شباهت های فراوانی با بروشور دارد اما در اساس با آن متفاوت است و نمی توان این دو را در یک تعریف بگنجاند.


دلایل نیاز به کاتالوگ

1)    یکی از ابزارهای مورد نیاز جهت برندسازی ، استفاده از کاتالوگ میباشد.در طرح کاتالوگ با ارائه روش مناسب و با کیفیت به معرفی سایر بخش های یک مجموعه و جزئیات دیگر می پردازد.
2)    کاتالوگ ابزاری برای ماندگاری : استفاده از یک کاتالوگ خلاقانه و جالب که به درک مخاطب از سیستم کمک بیشتری کرده باشد ، نقش به سزایی در ماندگاری برند در ذهن بیننده خواهد داشت.
3)    کاتالوگ با استفاده از زبان مقایسه ای در بین خدمات و محصولاتی که به صورت موازی معرفی می گردند ، به شناخت درست تر مشتری کمک می کند.
4)    کاتالوگ خلاقانه با ظرفیت بصری که دارد امکان نمایش و بیان توضیحات به شیوه ی بصری را دارا می باشد و برای مخاطب جذاب تر خواهد بود.
5)    شناخت جامعه ی مخاطبین و توزیع کاتالوگ طراحی شده در بین این افراد ، به افزایش در دسترس پذیری کاتالوگ کمک می کند.
6) در طراحی کاتالوگ ، فضای مناسبی برای معرفی دقیق انواع خدمات و محصولات و مقایسه ی آنها در اختیار طراح کاتالوگ و صاحب برند قرار می دهد تا با استفاده از این شیوه ، مشتری به شناخت دقیقی دست یابد.


کاتالوگ الکترونیکی ، یکی از جدیدترین سبک های کاتالوگ میباشد که علاوه بر مزایای کاتالوگ های معمولی ، با داشتن ویژگی هایی نظیر صرفه جویی در مصرف کاغذ ،مناسب برای محیط زیست ، امکاناتی نظیر جست و جو  ذخیره و ... متمایز از سایرین می باشد.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو