گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/30 - 09:44
كد :7968

سبک های عکاسی

عکاسی تلفیقی از هنر،خلاقیت ، تخیل است که با استفاده از فنون عکاسی می تواند یک کار هنری را بیافریند. هنر عکاسی به کمک ما می آید تا بتوانیم هرآنچه که می خواهیم بگوییم را به تصویر بکشیم و انتقال دهیم. عکاسی یادآوری کننده زیبایی ها و شگفتی های جهان است و گاهی می تواند پرده از غربت چیزی بردارد و حقیقت را درمورد آنچه از بقیه پنهان مانده است آشکار سازد. در اینجا به بررسی انواع سبک عکاسی می پردازیم تا بدانیم هر شاخه ای از این هنر چه چیزی را می خواهد انتقال دهد.

عکاسی طبیعت :

در این سبک به عکاسی از مناظر و طبیعت می پردازیم و سعی داریم زیبایی های جهان را آشکار سازیم.


عکاسی مفهومی:

عکس هایی که شما بعد از دیدن آن به فکر فرو خواهید رفت و ذهنتان درگیر می شود.عکس های سورریالیسم یا فراواقعی از این دست محسوب می شوند.


عکاسی کوبیسم : استاد این نوع عکاسی پیکاسو بوده است. به این نوع مکعب گرایی هم می گویند. نوعی توجه عمیق و متفاوت و متفکرانه به محیط اطراف دارد.


عکاسی معماری : این نوع از عکاسی نیازمند ذوق هنری زیادی می باشد.به ثبت بنا ها  و ساختمان ها می پردازد. برای آنکه کل تصویر را در کادر بگنجانیم نیاز به لنز مناسب است.
عکاسی صنعتی : در عکاسی صنعتی به بیان واقعیات  و مستندسازی محصولات و خدمات می پردازیم و تغییری ایجاد نمی کنیم.


عکاسی تبلیغاتی : تمام تمرکزش بر این است که چگونه محصول را زیباتر جلوه دهد پس از ویرایش عکس زیاد استفاده می کند. برای آنکه بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید. تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی


عکاسی ماکرو: عکس هایی  که از نزدیک صورت یک حیوان یا گیاه و.... را به تصویر می کشند از این دست به حساب می آیند. لنز باید قابلیت زوم بالا را داشته باشد.


عکاسی پرتره : به عکس برداری از چهره انسان ها می پردازد. در این نوع ، کادربندی و نورپردازی مهم است.


عکاسی  مد : یکی از پرخرج ترن و در عین حال سودآورترین گرایش های عکاسی است . و شاید نوعی از عکاس تبلیغاتی به شمار بیاید. اهمیت شناخت اصول زیبایی شناسی در آن بالاست.


عکاسی خبری : در این نوع از عکاسی ، هدف عکاس خبررسانی یک داستان، روایت وواقعیت است .انواع مختلف آن مثل عکاسی خیابانی، ورزشی و... می توان نام برد.


عکاسی هوایی : برای گرفتن این دست عکس ها باید در ارتفاع قرار گرفت. معمولا از هلی کوپتر،کوداکوپتر و ... استفاده می شود.


عکاسی در سفر : نمایش آداب ورسوم ملل مختلف و ثبت وقایعی که در طول سفر با آن روبه رو بوده ایم می باشد.


عکاسی کودکان : گرایشی محبوب و جذاب که به عکاسی کودکان و خانواده ی آنها می پردازد.


عکاسی جنگ : گرایشی سخت و خطرناک است که به بیان واقعیات جنگ می پردازد.


عکاسی مستند : در این نوع از عکاسی ، با جوامع مختلف ، آداب و رسوم ، اعتقادات و مجموعه ی نقاط ضعف و قوت ملل مختلف آشنا می شویم و به تصویر می کشیم.


عکاسی فاین آرت : شاخه ای از عکاسی که تمرکزش بر اصل زیبایی شناسی است و چون زیبایی یک مفهومی است که در افراد مختلف ، متفاوت تعریف می شود پس آزادی عمل در آن بلا خواهد بود. احساسات در این نوع ، به وفور به چشم می خورد و نگاهی عمیق به اطراف را می طلبد.


عکاسی عروسی : یکی از پرکاربردترین سبک های عکاسی است که می تواند به شکل آنی و یا با گرفتن فیگور توسط عروس و داماد گرفته شود.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو