گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/03/28 - 09:23
كد :7955

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی یکی از سبک های عکاسی تجاری می باشد که به معرفی و ایجاد شناخت محصول برای مشتری کمک خواهد کرد. این نوع از عکاسی با وجود تفاوت هایی ، از عکاسی تبلیغاتی متمایز شده است.

عکاسی صنعتی ، نوعی از عکاسی است که هدفش ثبت تصاویری از یک محصول ، محیط آن محصول و هر آنچیزی که به کسب اعتماد مشتری کمک می کند . در نتیجه ، تمرکز در عکاسی صنعتی بر روی واقعیت است و از هر گونه غیر واقعی سازی و اغراق به دور است.

 

عکاسی تبلیغاتی ، نوع دیگری از عکاسی است که مشابه عکاسی صنعتی است با این تفاوت که در عکاسی تبلیغاتی ، عکاس مجاز به استفاده از هرچیزی که به بهتر دیده شدن محصول کمک می کند می باشد.در این نوع از عکاسی ، ایده پردازی از عوامل بسیار مهم به شمار می آید و دست عکاس برای پردازش تصویر باز است.

 

هر دو نوع عکس هایی که در بالا ذکر شد ، برای معرفی محصول به مشتری بسیار مفید می باشد. زیرا امکان سفر مجازی مشتری به کارخانه شما و بازدید از محصولاتتان را فراهم می آورد.

 

مطالبی که شما باید در عکاسی صنعتی مدنظر قرار دهید به شرح ذیل است :

هدف از عکاسی چیست؟

به دنبال عکس صنعتی و مستندسازی می باشید یا عکس تبلیغاتی ؟

چه مکانی را برای درج تصاویرتان انتخاب کرده اید؟

به عنوان مثال اگر قرار است عکس شما در چهارراه یک خیابان نصب شود باید بدانید که فرصت شما برای ارائه هدفتان از آن عکس بسیار کمتر از فرصتی است که یک عکس درج شده در کاتالوگ برای معرفی خود دارد.پس باید سوژه ای که انتخاب می کنید با توجه به این موضوع عکاسی شود.

نظرات كاربران :
 
 
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو