گروه مقاله : هنر
تاريخ انتشار : 1397/04/13 - 12:08
كد :8026

کاربرد عکاسی صنعتی در تبلیغات محیطی

عکاسی صنعتی به عنوان یکی از روش های عکاسی است که در ایجاد تبلیغات حرفه ای در محیط های تبلیغاتی گوناگون استفاده می گردد. تبلیغات محیطی شامل روش هایی چون بیلبورد ، پوستر دیوری ، تبلیغات ترانزیت و ... می باشد.

تبلیغات محیطی ، یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که با بهره گیری از عناصر فیزیکی موجود در محیط  ، به معرفی خدمات و محصولات می پردازد.
از جمله مزایای این روش این است که انعطاف پذیری آن بالاست و دسترسی تضمینی به مخاطب را ایجاد می کند. همچنین قابلیت ایجاد اگاهی بیشتر برای مخاطب و دسترسی به مخاطب هدف را فراهم می کند.


فضاهایی که برای درج این نوع از تبلیغات وجود دارند عبارتند از :
1)    فضای بین شهری مثل اتوبان
2)    پایانه های حمل و نقل مانند ایستگاه اتوبوس
3)    جایگاه سوخت مثل پمپ بنزین
4)    مراکز عمومی نظیر مراکز خرید
5)    موقعیت های مکانی مثل خیابان


اهمیت عکاسی در تبلیغات به این دلیل است که اگر عکسی که از محصول گرفته می شود مناسب نباشد و یا با کیفیت نباشد می تواند تبدیل به ضد تبلیغ شود. استفاده از عکس های نا مرتبط و یا عکس هایی که به خوبی معرف اجزا محصول ،خط تولید و خدمات ارائه شده نباشد می تواند بسیار مضر باشد.


عکاسی صنعتی با استفاده از اصول عکاسی به تصویربرداری از محصولات می پردازد به گونه ای که مشتری بعد از دیدن آنها با جزئیات کار و محصول آشنا شود و هرگونه ابهام را در مورد محصول مرتفع می نماید.
در عکاسی صنعتی تکیه بر مستند سازی و ایجاد قابلیت اطمینان و اعتماد در مشتری است. در نتیجه این نوع از عکاسی از هرگونه اغراق و تخیل و غیر واقعی نشان دادن محصول به دور می باشد.


این نوع از تبلیغات به روش هایی نظیر بیلبورد ،  پوسته ی اداری ، تبلیغات ترانزیت ، مبلمان شهری ، نمایشگر دیجیتال و ... انجام می شود.
با استفاده از عکاسی صنعتی در تبلیغات محیطی می توان کیفیت تبلیغات را تضمین نمود و نتیجه ی دلخواه را دریافت کرد.
 

نظرات كاربران :
مقالات مرتبط
بروشور شرکتی حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت و مجموعه خدمات آنهاست. در طراحی بروشور شرکتی سعی می شود اعتبار و حرفه ای بودن شرکت را به نمایش بگذارند.
کاتالوگ ایرانی از طرح ها و نمادهای ایرانی برای طرح کاتالوگ استفاده می کند.
کاتالوگ پزشکی یک ابزار مناسب برای ارائه معرفی خدمات و محصولات و همچنین مطالب آموزشی میباشد.
کاتالوگ هنری با استفاده از طرح ها و نقش های اداری که مفهومی را با خود به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منتقل می کند طراحی می شود.
طراحی لوگو